سرنوشت نتانیاهو چه خواهد بود؟ استعفا، زندان یا مرگ!

 خبرگزاری رویترز درباره شرایط این روزهای کابینه «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشت: خانواده های صهیونیست های زخمی، از ورود یکی از اعضای کابینه نتانیاهو به بیمارستان جلوگیری کردند. این عضو کابینه برای ابراز همدردی آمده بود.

رویترز درباره افزایش تنفر صهیونیست ها از اعضای کابینه نتانیاهو نوشت: یکی دیگر از وزرای کابینه نیز هدف حمله با فنجان قهوه قرار گرفت و دیگری نیز با شعار «خائن» پذیرایی شد.

این رسانه انگلیسی‌زبان اضافه کرد: اسرائیلی ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می دانند.

رویترز با اشاره به بیش از دو دهه حضور نتانیاهو در عرصه سیاست رژیم صهیونیستی به عنوان نخست وزیر افزود: هر اتفاقی بیفتد، روز محاکمه نخست وزیر هم فرا می رسد.

این رسانه غربی نوشت که نتانیاهو اکنون مقصر دوقطبی سازی «اسرائیل» با مطرح کردن لایحه تغییرات قضائی و در نتیجه تضعیف توان رزمی ارتش این رژیم است.

سرنوشت «مئیر» در انتظار «بی‌بی»

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با تیتر «اکتبر ناکام ۲۰۲۳»، به حمله مشترک مصر و سوریه به رژیم صهیونیستی در اکتبر سال ۱۹۷۳ اشاره کرد و نوشت: نتیجه این شکست، کناره گیری «گلدا مئیر» نخست وزیر وقت بود.

«آموتس آسا ال» محقق موسسه «شالوم هارتمن» در قدس اشغالی پیش بینی کرد که نتانیاهو و حزبش نیز به سرنوشت مئیر و حزبش دچار و از صحنه سیاست رژیم صهیونیستی حذف شوند.

این محقق صهیونیست معتقد است که «اسرائیلی ها» بدون در نظر گرفتن نتایج تحقیقات آینده درباره شکست از مقاومت فلسطین، نتانیاهو را مقصر این وضعیت می دانند.

وی گفت: نتانیاهو و همه تشکیلاتش به زودی خواهند رفت.

نظرسنجی ها نیز نظر این محقق صهیونیست را تایید می کند و براساس نظرسنجی روزنامه معاریو، ۷۹ درصد «اسرائیلی ها» خواهان کناره گیری نتانیاهو و ۶۶ درصد از آنها خواهان نخست وزیری فرد دیگری هستند و ۱۳ درصد هنوز در این باره تصمیم نگرفته‌اند.

براساس این نظرسنجی، اگر امروز انتخابات در سرزمین های اشغالی برگزار شود، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو، یک سوم کرسی های خود را از دست خواهد داد و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد»، یک سوم به کرسی هایش اضافه خواهد شد.

سرنوشت نتانیاهو چه خواهد بود؟ استعفا، زندان یا مرگ!

فرار نتانیاهو و خانواده از اماکن عمومی

رویترز از فرار نتانیاهو از مواجه با «اسرائیلی ها» خبر داد و نوشت که وی حتی دیدار با خانواده های اسرای صهیونیستی را نیز در غیاب دوربین ها برگزار و سارا همسرش فقط با یک خانواده از خانواده های اسرا دیدار کرد.

این رسانه غربی به از بین رفتن چشم انداز عادی سازی با عربستان و مهار ایران به عنوان دو بال پرواز سیاست خارجی کابینه نتانیاهو اشاره و اضافه کرد: جنگ غزه بال پرواز سیاست خارجی اسرائیل را شکست.

رویترز به گذاشته شدن ضربان ساز در قلب نتانیاهو در ماه جولای و ۷۴ ساله شدن وی نیز اشاره کرد و نوشت: آیا نتانیاهو تحمل این شرایط را به لحاظ جسمی دارد یا نه هم جای سئوال است.

این در حالی است که سران رژیم صهیونیستی از جمله «ایهود باراک» نخست وزیر پیشین این رژیم نیز اعلام کرده اند که حماس قابل حذف نیست، زیرا در قلب و جان فلسطینی ها جا دارد و این نتانیاهوست که باید برود.

این مقام صهیونیست گفت که اگر در یک جای عادی زندگی می کردیم، بعد از حمله هفت اکتبر حماس، باید نتانیاهو استعفا می داد.

بر اساس گزارش رسانه های بین المللی، خانواده های اسرای صهیونیست نیز در تظاهرات اعتراضی جلوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با ناامیدی از کابینه نتانیاهو، شعار داده اند که «بی‌بی! برو زندان و ما رو رها کن!».

بی‌بی! دست‌هایت به خون آلوده‌اند!

«بی‌بی! دست هایت به خون آلوده اند!»، «به تو اعتماد نداریم؛ استعفا بده!» از جمله دیگر شعارهای خانواده های اسرای صهیونیست بود.

از شب گذشته و همزمان با تجاوز رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی دفاع در بیمارستان المعمدانی، کشورهای مختلف اسلامی و عربی در واکنش به این جنایت که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافته و علیه اسراییل شعار سر دادند و خشم خویش را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر نتانیاهو به نمایش گذاشتند.

براساس این گزارش، اشغالگران صهیونیست شب گذشته بیمارستان المعمدانی در غزه را بمباران کردند و در نتیجه این اقدام جنایتکارانه و بر اساس اعلام منابع خبری بیش از یکهزار فلسطینی در این بیمارستان به شهادت رسیدند.

دولت‌های غربی از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرده‌ و چشمان خود را به روی هزاران کشته و زخمی در نوار غزه بسته‌اند.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده، با اقدامی غیرانسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.