سناریوهای احتمالی در‌ جنگ اسرائیل علیه غزه| اسرائیل زمینی وارد غزه می شود؟

کانال ابوقاسم در ایتا مطلبی را با عنوان سناریوهای احتمالی جنگ غزه منتشر کرد:

با توجه به عملیات بی سابقه طوفان الاقصی و ضربه اساسی که به عمق استراتژیک این رژیم وارد کرد آن ها همچنان احساس ضعف می کنند.

ارزیابی ما این است که (باتوجه به ضربه اساسی وارد شده به اسرائیل) نشانه ای برای پایان عملیات نظامی در غزه وجود ندارد و جامعه جهانی نیز نتوانست ماشین نظامی صهیونیست ها را کنترل کند.

سناریوی۱: اسرائیل عملیات زمینی را فعلا انجام نمی دهد،حملات هوایی را تا مرحله ای که غزه را غیر قابل سکونت کند ادامه خواهد داد و با چاشنی خشونت عملا مردم را مجبور به فرار و عملا پاکسازی نژادی را اجرا کند و عملیات زمینی را به عنوان گزینه تهدید کننده در کانون راهبرد نظامی خود حفظ می کند تا جنگ روانی بر علیه مقاومت داشته باشد

سناریوی۲: اسرائیل عملیات زمینی را برای تصرف شمال نوار یعنی شهر غزه آغاز کند و بعد از آن برای نابودی توان نظامی و حماس و جهاد اسلامی و تونل های زیرزمینی یورش همه جانبه را آغاز می کند.

غزه

سناریوی۳: صهیونیست ها هر دو سناریو را برای حذف نقشه نوار غزه اجرا کنند و مردم را به صحرای سینای مصر یا اردن فراری دهند.

هر سه سناریو موجودیت مقاومت و مردم غزه را تهدید می کند،ایران و جبهه مقاومت نسبت به حفظ موجودیت نوار غزه مسئولیت تاریخی دارند.

نباید واکنش های مقاومت بر عملیات زمینی اسرائیل در غزه متوقف شود.

اگر نوار غزه را از دست بدهیم بدون شک شکست غیر قابل جبرانی را متحمل خواهیم شد و عملا ابتکار عمل مساله قدس از دست خواهد رفت و در منطقه وارد یک کابوس تاریک و انزجار در افکار عمومی کشورهای عربی و اسلامی خواهیم شد و موجودیت ما در لبنان و سایر جبهه های دیگر به خطر خواهد افتاد.