واکنش کره شمالی به حضور بمب افکن آمریکا در کره جنوبی

 پیونگ یانگ استقرار یک بمب افکن بی-۵۲ استراتژیک Stratofortress آمریکا در کره جنوبی را محکوم و اعلام کرد، تحریکات نظامی واشنگتن در حال وارد شدن به یک مرحله خطرناک است.

آژانس خبری مرکزی دولتی کره شمالی (KCNA) در بیانیه خود با اشاره به استقرار و رزمایش‌های مشترک با نیروهای کره جنوبی گفت: این یک مانور عمدی از سوی آمریکا برای به راه انداختن یک جنگ هسته‌ای است. آمریکا نمی‌خواهد این حقیقت را بفهمد که شبه جزیره کره به صورت قانونی در وضعی جنگی است و این تجهیزات استراتژیک مستقر شده در این منطقه می‌تواند به نخستین اهداف تخریب تبدیل شوند.

پنتاگون روز سه‌شنبه بمب افکن بی-۵۲ خود را در سئول و در کنار دیگر جنگنده‌های خود شامل اف-۲۲ و اف-۱۶ مستقر کرده است.

بخش پاسیفیک نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این اقدام تعهد واشنگتن را در ثبات و امنیت منطقه هند-پاسیفیک و همچنین تقویت روابط نظامی با کره جنوبی نشان می‌دهد.

اوایل سال جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور به دنبال تقویت حضور منظم دارایی‌های نظامی استراتژیک خود در شبه جزیره کره جنوبی است و امیدوار است که این اقدامات به بهبود بازدارندگی در مقابل کره شمالی منجر شود.

واکنش کره شمالی به حضور بمب افکن آمریکا در کره جنوبی

کمی بعد هم پنتاگون یک زیردریایی با موشک‌های بالستیک اتمی خود را برای نخستین بار از ۱۹۸۱ مستقر کرد که این مساله هم با محکومیت از سوی کره شمالی مواجه شد.

پیونگ‌یانگ خاطرنشان کرد که سپتامبر گذشته یک دکترین جدید تسلیحات هسته‌ای را به قانون تبدیل و اعلام کرد که به بمبی دست یافته که "غیرقابل برگشت" است و در عین حال، در صورتیکه حمله دشمن قریب‌الوقوع تشخیص داده شود، اجازه استفاده بار اول از تسلیحات هسته‌ای را صادر می‌کند.