به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رویترز نوشت: روز گذشته "هنریکه کاپریلس" رقیب "هوگو چاوز" در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا قصد ورود به محله "لا وگا" در کاراکاس را داشت که با پرتاب سنگ از سوی هواداران جناح رقیب مواجه شد.

در پی این اقدام، طرفداران کاپریلس نیز وارد ماجرا شدند و پلیس ونزئلا مجبور شد برای آرام کردن اوضاع وارد عمل شود.

کاپریلس بعد از این ماجرا گفت: هدف من از رفتن به نقاط مختلف ونزوئلا درگیر شدن با افراد دیگر نیست.

وی در ادامه از تعلل پلیس ونزوئلا در جلوگیری از حمله طرفداران چاوز به وی و وهوادارانش انتقاد کرد و گفت: من نمی خواهم با این افسران پلیس برخورد کنم. چند ماه دیگر من رئیس آنها خواهم بود. این گونه رفتارها به من قدرت بیشتری می دهند تا در انتخابات ۷ اکتبر بر تاریکی غلبه کنم.

اما در پاسخ به این اظهارات، " آندرس ایزار " وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا گفت: مقامات دولتی هواداران کاپریلس را که قصد ایجاد مشکل در لا وگا را داشتند مهار کردند. در همین رابطه یک مرد بازداشت و دو اسلحه نیز ضبط شد.

تصاویر منتشر شده از درگیری دیروز گویای آن است که جمعیتی قرمز پوش که به " چاوزیست " ها معروفند توسط نیروهای پلیس از هوداردان کاپریلس جدا شده اند.

رسانه های محلی اعلام کرده اند که در جریان این درگیری هوادارن کاپریلس اقدام به پرتاب بطری، تخم مرغ و سنگ به سمت هواداران چاوز کرده اند.

به نوشته رویترز، چاوز برای پیروزی در انتخابات ماه اکتیر به تبلیغات تلویزیونی روی آورده و کاپریلس راه متفاوتی را انتخاب کرده و آن سفر به شهرهای مختلف ونزوئلا و سخنرانی در جمع مردم است.

کاپریلس برای کسب بیشتررای، محل ها و شهرهایی را که طرفداران چاوز در آنها بیشتر هستند هدف قرار داده و با این کار به استقبال خطر می رود چون در مناطق فقیر نشین کاراکاس اسلحه به وفور یافت می شود و گروه های شبه نظامی طرفدرا چاوز در آن حضور چشمگیری دارند.

چاوز که هم اکنون ۵۷ سال سن دارد به مدت ۱۴ سال است که قدرت را در ونزئلا در دست دارد. اما با این وجود همچنان در میان مردم این کشور محبوب است و بویژه از سوی قشر کم درآمد ونزوئلا به خوبی حمایت می شود.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در تاریخ ۷ اکتبر برگزار می شود و کاپریلس با ۳۹ سال سن رقیب جدی چاوز محسوب می شود.