به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رسانه های عراقی نوشت: تیم دفاع از طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری عراق که به اتهام حمایت از تروریسم تحت پیگرد قرار دارد، اعلام کرد جلسه محاکمه وی و اعضای تیم محافظانش که قرار بود امروز یکشنبه برگزار شود، به زمان نامشخصی موکول شده است.

موید العزی در گفتگو با برخی رسانه های عراقی از جمله السومریه نیوز گفت دادگاه عالی جنایی، جلسه محاکمه طارق الهاشمی معاون رئیس جمهوری را که قرار بود امروز یکشنبه برگزار شود، پس از درخواست تیم دفاع از الهاشمی به تعویق انداخت.

به گفته وی، تعویق جلسه محاکمه تا زمان دریافت پاسخ دادگاه استیناف فدرال در خصوص قبول یا رد این درخواست صورت گرفته است.

دادگاه عالی جنایی عراق در ۱۹ ژوئن جلسه محاکمه معاون فراری رئیس جمهوری عراق و برخی اعضای تیم محافظانش را که متهم به حمایت از تروریسم هستند، به امروز یکشنبه هشتم جولای موکول کرده بود.

الهاشمی از نهم آوریل ۲۰۱۲ پس از ترک منطقه کردستان عراق، همچنان در ترکیه به سر می برد، الهاشمی از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۱ که وزارت کشور عراق، اعترافات تکان دهنده شماری از محافظانش را درباره ارتکاب اقدامات تروریستی پخش کرد، از بغداد گریخت.

این در حالی است که سایت النخیل از ابتلای معاون تحت تعقیب رئیس جمهوری عراق به بیماری روان پریشی و هذیان گویی وی پرده برداشته بود.