گردن‌کشی رژیم صهیونیستی در مقابل سازمان ملل

نشریه صهیونیستی جورزالم پست در گزارشی نوشت که «آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل با گروه حماس ابراز همدردی کرده است، در واکنش به این اقدام «گیلاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، از گوترش خواست تا از سمت خود استعفا دهد.

اردان در بخشی از صحبت‌های خود برای شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد که «گوترش از تروریست‌ها و قاتلان» دفاع می‌کند و افزود: «دبیر کل سازمان ملل متحد که برای کمپین کشتار جمعی کودکان، زنان و سالمندان همدردی می‌کند، باید بداند شایسته رهبری سازمان ملل نیست. من از او می‌خواهم که فورا استعفا دهد. هیچ توجیه یا فایده‌ای برای صحبت با کسانی که برای وحشتناک‌ترین جنایات علیه شهروندان اسرائیل و قوم یهود ابراز همدردی می‌کنند، وجود ندارد.»

گردن‌کشی رژیم صهیونیستی در مقابل سازمان ملل

اردان گفت: سخنرانی «تکان‌دهنده» گوترش نشان می‌دهد که دبیرکل «کاملاً از واقعیت در منطقه ما جداست و قتل‌عام تروریست‌های حماس را به شکلی تحریف‌شده و غیراخلاقی می‌بیند. واقعاً غم‌انگیز است که رئیس سازمانی که پس از هولوکاست به وجود آمد چنین دیدگاه‌های وحشتناکی دارد.»

«الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، در واکنش به سخنرانی گوترش در شورای امنیت، انگشت خود را نشان داد و بر سر دبیرکل فریاد زد و سپس اعلام کرد که از «ملاقات مجدد با او خودداری خواهد کرد. پس از ۷ اکتبر دیگر جایی برای رویکرد متعادل وجود ندارد. حماس باید از جهان محو شود!»