هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکایی حاضر در لبنان

 دولت آمریکا در قالب توصیه جدیدی که برای شهروندان آمریکایی در خاک لبنان صادر کرده، از آنها خواسته است هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

به گزارش «هیل»، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به این که پروازهای خارجی لبنان همچنان برقرار است، خواستار خروج فوری شهروندانش از لبنان شد.

هیل در این باره نوشت: توصیه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح می‌شود که وضعیت امنیتی در خاورمیانه "غیر قابل پیش‌بینی" شده است و جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه با شدت زیادی همچنان ادامه دارد.

در پی این هشدار، وزارت خارجه آمریکا در بخشی از این بیانیه منتشر شده خود، فهرستی از پروازهای موجود در فرودگاه بین‌المللی بیروت-رفیق حریری را برای آمریکایی‌هایی که قصد ترک لبنان را دارند، منتشر کرده و به شهروندان تذکر داده که با خروج سریع‌ از لبنان برای حفظ امنیت خود اقدام کرده و منتظر اقدامات خاصی از سوی دولت آمریکا نباشند.

در بیانیه منتشر شده از سوی دولت بایدن آمده است: بهترین زمان برای ترک یک کشور در صورت امکان پیش از بروز هر گونه بحران است. این بیانیه همچنین متذکر شده است که تخلیه غیرنظامیان با کمک ارتش ایالات متحده از یک کشور دیگر اقدامی نادر است.

در این بیانیه به نقل از دولت بایدن علنا به این موضوع اشاره شده است که هیچ ضمانتی وجود ندارد که دولت ایالات‌متحده بتواند شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها را تحت یک شرایط بحرانی از کشور تخلیه کند و قرار نیست هیچ خدمات حمل و نقل مخصوصی برای خروج شهروندان از لبنان از جانب دولت آمریکا برای آنها تدارک دیده شود.

درخواست آمریکا برای خروج شهروندانش تحت تاثیر افزایش تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب الله لبنان، مطرح شده است.

هشدار واشنگتن به شهروندان آمریکایی حاضر در لبنان

توصیه وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه اکتبر نیز تحت تاثیر تشدید تنش‌های میان این گروه و رژیم صهیونیستی مطرح شده بود. اکنون بار دیگر پس از گذشت دو هفته عملیات هوایی شدید این رژیم این درخواست تحت تاثیر اقدامات وحشیانه جدید ارتش صهیونیستی در قالب عملیات زمینی در نوار غزه در این منطقه بر روی غیرنظامیان فلسطینی مطرح شده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر تاکنون بیش از هفت هزار نفر از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.