به گزارش افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، سی بی اس در مقاله ای با اذعان به عملیات خرابکارانه رژیم صهیونیستی داخل ایران تاکید کرد ایران برای موساد واقعا خطرناک شده است .
مقاله سی بی اس برگرفته از کتابی با عنوان " جاسوسان علیه آرماگدون: جنگ های مخفی اسرائیل " نوشته دن راویو خبرنگار سی بی اس و یوسی ملمان روزنامه نگار اسرائیلی است که در آن تاریخچه فعالیتهای سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تشریح می شود.
«سی بی اس»، با ارائه گزارشی دقیق از عملیات و فعالیتهای مخفی موساد در داخل ایران می نویسد تاکنون فقط چند گزارش درباره بهره گیری موساد از ناراضی های ایرانی برای عملیات خرابکاری داخل ایران منتشر شده، اما بقیه همچنان مخفی مانده است اما مطالعه پنجاه سال ترور موساد و مصاحبه با ماموران سابق و فعلی و عواملی که در کشورهای دوست اسرائیل با این ماموران همکاری می کنند، ثابت می کند که آدمکش های داخل ایران اسرائیلی هستند.
موساد یک واحد عملیات ویژه دارد - نوعی موساد داخل موساد - که " کیدون "(واژه عبری معادل سرنیزه) نامیده می شود. این واحد طی سالیان طولانی شیوه هایی مختلفی برای نفوذ در خاک کشورهای دشمن و ترور دشمنان اسرائیل بدون بر جای گذاشتن رد پا پیدا کرده است.
ماموران اسرائیلی با استفاده از گذرنامه دیگر کشورها از جمله گذرنامه هایی که جاعلان حرفه ای موساد می سازند یا گذرنامه هایی که واقعی اند اما عکس هایشان کمی تغییر یافته است، به ایران سفر می کنند.
میشکا بن دیوید افسر سابق اطلاعاتی واحد عملیات موساد میگوید کیدون یا همان عملیات ویژه موساد به حدی تفکیک شده است که دفترش دیگر در موساد نیست. ماموران کیدون که خود را " تیم " می نامند، به ندرت به موساد می روند. مردان و زنان کیدون کسانی هستند که مدیر موساد از آنها برای ماموریتهای بسیار خطرناک از جمله عملیات پیچیده جمع آوری اطلاعات که به حرفه ای ها نیاز دارد، استفاده می کند.
موساد و رئیس سیاسی اش بنیامین نتانیاهو در سالهای اخیر دریافته اند که نمی توانند با ترور دانشمندان هسته ای ایران، برنامه هسته ای این کشور را نابود کنند و یاحتی ایجاد رعب در ایران با ترور هم ناکارامد شده است،
از این رو شاید عملیات ترور، بطور موقت متوقف شود اما از سوی دیگر ایران برای موساد و دیگر سرویسهای اطلاعاتی غربی خطرناک شده است.
داگان حالا که بازنشسته شده است، باصدای بلند با حمله نظامی اسرائیل به ایران مخالفت می کند. وی در مصاحبه ماه مارس خود با سی بی اس هشدار داد که پاسخ تلافی جویانه ایران برای ادامه حیات دولت یهود ویرانگر خواهد بود و همچنین حمله نظامی باعثمی شود حمایت فعلی ایرانی ها از رژیم خود، به شدت افزایش یابد ضمن انکه دانشمندان ایرانی برای سرعت بخشیدن به فعالیتهای هسته ای توجیه پیدا میکنند.
وی معتقد است که هنوز می توان از طریق خرابکاری ، ترور و جنگ سایبری ، آسیب زیادی به ایران وارد کرد . ویروس رایانه ای استاکس نت که وارد رایانه های آزمایشگاههای هسته ای ایران شد محصول سرویسهای اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا بود و این تنها ویروس تولید شده بدست برنامه نویسان حرفه ای دو کشور نبود . این در حالیست که ایهود باراک و نتانیاهو در خصوص نتیجه بخش بودن تحریم های چند کشور غربی علیه ایران مردد به نظر می رسند .