اوکراین نگران از قطع کمک‌های آمریکا

 کنگره آمریکا تأیید می‌کند که جنگ در اراضی اشغالی نیاز واشنگتن به منابع لازم را که برای جنگ در اوکراین اختصاص داده شده بود، نشان داد. یک هیئت آمریکایی که به کی‌یف سفر کرد اطلاع داد که «اسرائیل» به گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای نیروهای اوکراینی نیاز دارد.

براساس گزارش المیادین، ترس اوکراین از تمرکز حمایت آمریکا بر رژیم صهیونیستی، با توجه به تجاوزات مستمر اشغالگران به نوار غزه و ترس از گسترش جنگ در خاورمیانه، در حال افزایش است.

 هیئت کنگره از احزاب جمهوری خواه و دموکرات در سفر به اوکراین به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اطلاع دادند که از کمبود گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای نیروهای اوکراینی آگاه هستند، اما این هیئت تأکید کرد که «اسرائیل» نیز به آن نیاز دارد. 

یکی از اعضای هیئت ، مایکل کویگلی، همچنین گفت که گاهی اوقات موقعیت های بسیار ناخوشایندی رخ می دهد، در زمینه تصمیم گیری در مورد تخصیص کمک به کی‌یف، نظرات متفاوتی وجود دارد.

ترس اوکراین از قطع کمک‌های آمریکا

 وی افزود که جنگ در خاورمیانه نیاز واشنگتن به منابع لازم را که برای جنگ در اوکراین تخصیص داده شده بود را نشان داد.کویگلی تأکید کرد که زمان آن فرا رسیده است که اوکراین «در تولید سلاح و مهمات خودکفاتر شود».

 به گزارش سرویس مطبوعاتی دفتر زلنسکی، هیئت آمریکایی در مورد نیازهای دفاعی اولویت دار ارتش اوکراین گفتگو کردند.در این دیدار مسائل مربوط به تداوم حمایت موثر و همه جانبه آمریکا  از اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و زلنسکی به هیئت آمریکایی در مورد خط مقدم و نیازهای اوکراین توضیح داد.