به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، ائتلاف یاران انقلاب ۱۴ فوريه بحرين در پی دعوت رسمی عربستان سعودی از محمد مرسي برای سفر به عربستان در چهارشنبه آینده، درباره دامي كه عربستان سعودي و آمريكا براي كشاندن مصر به درگيري داخلي سوريه تدارک دیده، هشدار داد.

این ائتلاف به مرسی هشدار داد که مسئولان سعودی احتمالا انتظاراتی را مطرح کنند که در چارچوب منافع غرب و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن در منطقه است.

ائتلاف یاران انقلاب ۱۴ فوریه تأکید کرد که ممکن است مقامات سعودی از مرسی بخواهند که مصریها را با سفر به سوریه و همکاری با ارتش آزاد و اسلام گرایان برای براندازی بشار اسد، وارد بحران سوریه کند.

این ائتلاف خاطرنشان کرد که احتمالا عربستان از مرسی درخواست خواهد کرد هیچ گونه رابطه ای با ایران برقرار نکند، و به بهانه برنامه هسته ای ایران، از طرح امریکایی اسرائیلی برای ادامه تحمیل محاصره بر این کشور حمایت کند.

همچنین ممکن است عربستان از مرسی بخواهد که تضمین کند محاکمه دوباره مبارک مطرح نشود، و وی را به بهانه اینکه مریض است برای اجرای حکم ۲۵ سال حبس از بیمارستان المعادی به زندان طره منتقل نکند، و همچنین به همسر مبارک اجازه داده شود به خارج سفر کند، به ویژه برای ادای عمره و حج.

درمقابل این مطالبات عربستان هم به مصر وام های چندین میلیارد دلاری خواهد داد.

ائتلاف یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین بار دیگر ابراز امیدواری کرد محمد مرسی رییس جمهور مصر از اهداف انقلاب ۲۵ ژانویه حمایت کند.

این ائتلاف در مقابل از مرسی خواست از حمد بن عیسی آل خلیفه به دلیل اقدامات ظالمانه و خصمانه علیه مردم بحرین، حمایت نکند.

ائتلاف یاران انقلاب ۱۴ فوریه تأکید کرد: ما از مرسی می خواهیم در خصوص مساله فلسطین و آزادسازی فلسطین و قدس شریف و هم چنین تسلط امریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی، مواضع مثبت و ثابت و شفافی اتخاذ کند.

این ائتلاف تأکید کرد: رژيم های حاکم بر عربستان، قطر ، امارات و رژیم استبدادی آل خليفه، سخت ترين دشمنان مردم مصر و انقلاب ۲۵ ژانويه هستند، و با آمريكا، رژيم صهيونيستي و كشورهاي غربي ضد این انقلاب توطئه چيني كرده، و در صدد مصادره انقلاب و منحرف كردن آن بودند .