طرحی برای جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به آمریکا

یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را معرفی کرده که خواستار جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به خاک آمریکا و حتی اخراج فلسطینی‌های ساکن در آمریکا است.

رایان زینک که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از مقام‌های وزارت امور داخلی آمریکا این طرح را به نام «حراست آمریکا از اقدامات افراطی» معرفی کرده است.

این طرح از وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌خواهد از اعطای روادید و پناهندگی به افرادی که گذرنامه آنها توسط تشکیلات خودگردان فلسطینی صادر شده خودداری کند. طرح مذکور همچنین خواستار باطل کردن مجوز ورود یا روادید افرادی است که بعد از ۱ اکتبر وارد آمریکا شده‌اند.

زینک گفت: «این طرح قانونی می‌تواند آمریکا را ایمن نگاه دارد. اعتماد من به دولت بایدن برای غربال کردن افرادی که اجازه ورود به ایالات متحده دارند بیشتر از اعتمادم به تشکیلات خودگردان فلسطینی نیست.»

طرح  آمریکا برای جلوگیری از ورود فلسطینی‌ها به آمریکا

وی اضافه کرد: «این ضد حماس‌ترین طرح مهاجرتی است که من تا به حال دیده‌ام. با توجه به شرایطی که پیش آمده و همچنین تهدیدهای موجود علیه نظام مهاجرتی ما و سابقه سوءاستفاده تروریست‌ها از فرایندهای اعطای پناهندگی و صدور روادید شرایط مطرح شده در این طرح برای ایمن نگاه داشتن آمریکایی‌ها ضروری هستند.»