موشک‌های گنبد آهنین در «تل آویو» فرود آمدند

یک وبگاه خبری، تحلیلی روز دوشنبه گزارش کرد که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی اخیرا در پی حملات موشکی نیروهای مقاومت دچار مشکل شده و راکت‌های خود را به سمت «تل آویو» پرتاب کرده است.

وبگاه «میدل ایست مانیتور» با اسناد به فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی نوشت، سامانه پدافندی موشکی گنبد آهنین رژیم اسرائیل   دچار نفص فنی شده و راکت‌های خود را به تل آویو پرتاب کرده است.

بر اساس این گزارش، این سامانه که برای محافظت برابر تسلیحات کوتاه‌برد طراحی شده و مانع از رسیدن آنها به اهداف مورد نظرمی‌شود، یکشنبه شب گذشته آسمان تل‌آویو را با موشک‌های رهگیر خود روشن کرد اما موشک‌های آن به جای اصابت اهداف در تل آویو فرود آمدند و به اموال ساکنان محلی آسیب زدند.

موشک‌های گنبد آهنین در «تل آویو» فرود آمدند

براساس اعلام یک منبع اطلاعاتی در منطقه غرب آسیا، آمریکا به دلیل جبران کسری موشک‌های به‌کار رفته در گنبد آهنین (موشک‌های تامیر) برای مقابله با حملات موشکی و راکتی توسط حماس در حال ترابری و انتقال این موشک‌ها از آمریکا و اروپا به سرزمین‌های اشغالی است.

با ادامه درگیری بین حماس و ارتش رژیم صهیونیستی، پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که ۲ سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کرده است. یک مقام پنتاگون گفت: «ایالات متحده حمایت بیشتری از اسرائیل ارائه خواهد کرد. در نتیجه، پنتاگون در حال برنامه ریزی برای حمایت از تامین سامانه‌های گنبد آهنین به اسرائیل است.»

وزارت دفاع آمریکا در روزهای اخیر بارها اعلام کرد که به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، مشورت و کمک اطلاعاتی کرده است.