قابلیت جالب گوگل کروم

براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل ، پس از اضافه شدن قابلیت Memory Saver به گوگل کروم در پلتفرم‌های دسکتاپ مثل لپ تاپ ویندوزی و مک بوک، حالا زمانی که نشانگر ماوس را روی هر تب نگه دارید، کروم میزان مصرف رم در همان تب را نمایش خواهد داد.

این ویژگی ساده به شما امکان می‌دهد که ببینید چه صفحاتی بیشتر حافظه‌ی سیستم شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بسیار راحت‌تر از بازکردن ابزار Task Manager ازطریق منوی تنظیمات است.

قابلیت جالب گوگل کروم

این‌ کار توسط حالت ذخیره‌ی رم و انرژی در کروم انجام می‌شود. مورد دوم فعالیت پس‌زمینه و جلوه‌های بصری مانند انیمیشن‌ها، اسکرول روان و نرخ فریم ویدیو را محدود می‌کند. ویژگی Memory Saver با آزاد کردن رم از تب‌های غیرفعال کار می‌کند. این صفحات در نوار تب‌ها قابل مشاهده هستند و زمانی که به صفحه‌ی قبلی برگشتید مجدداً بارگذاری می‌شوند.

شما می‌توانید هر دوی این ویژگی‌ها را از طریق منوی تنظیمات و بخش Performance فعال یا غیرفعال کنید. همچنین این امکان وجود دارد که این ویژگی‌ها را همیشه برای سایت‌های خاصی فعال نگه دارید.

درحال‌حاضر می‌توانیم ویژگی نمایش مصرف رم در منوی شناور هر تب را روی نسخه‌ی پایدار کروم ۱۱۹ ببینیم. این ویژگی در هفته‌های اخیر به‌تدریج برای مک، ویندوز، لینوکس و کروم‌اواس منتشر شده است.