به گزارش افکارنیوز، "علي البخيتي" سخنگوي رسمي نيروهاي انقلابي يمن روز يكشنبه در گفت و گو با العالم از تلاش رژيم آل سعود براي تهي كردن انقلاب يمن از درون خبر داد و متهم كردن "علي سالم البيض" رييس سابق مردم جنوب اين كشور به ارتباط با ايران به سبب مخالفت با طرح شوراي همكاري خليج فارس را در همين راستا دانست.

وی خاطرنشان کرد: ادعای همکاری علی سالم البیض رییس سابق جنوبی های یمن با ایران و پشتیبانی شدن از سوی تهران، ادعایی کاملا مردود و غیرقابل قبول است.

البخیتی گفت: البیض از شخصیت هایی است که برای وحدت ملت یمن ایثارگر کرده است و در این راه حتی از پست و مقام خود دست کشید.

وی افزود: مطرح کردن چنین ادعاهایی در واقع تنها جریان سازی هایی دروغین در جهت پیشبرد توطئه های رژیم آل سعود است.

البخیتی ادامه داد: ایران کشوری است که بر خلاف عربستان و نه به خاطر منافع شخصی، از جنبش هایی مثل حماس و جهاد اسلامی فلسطین حمایت می کند در حالی که این جنبش ها از نظر مذهبی و طائفی، سنی مذهب هستند.

وی تاکید کرد: متهم کردن البیض به دریافت کمک و حمایت از سوی ایران به علت مخالفت او با طرح شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفته است. این در حالی است که پیش از او گروه حوثی ها و بسیاری از گروه های یمنی با این طرح مخالفت کرده اند.

سخنگوی رسمی نیروهای انقلابی یمن اظهار داشت: سرکوب مردم جنوب یمن، سیاستی است که از سال ۱۹۹۴ تاکنون همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در واقع رژیم حاکم یمن سعی دارد اراضی، منابع و امکانات جنوبی ها را چپاول کند تا بتواند به صورت تدریجی کاملا حق و حقوق آنها را از بین ببرد.

البخیتی آل سعود را رژیمی علیه انقلاب ملت ها به ویژه در یمن خواند و گفت: عربستان، یمن را عضوی از پیکر خود می داند به همین سبب به دنبال به شکست کشاندن انقلاب یمن و تهی کردن آن از درون از طریق ارایه طرح هایی مشابه طرح شورای همکاری خلیج فارس است.

وی گفت: آل سعود در کنار این طرح از رشوه دهی به برخی از شخصیت های برجسته یمنی نیز استفاده می کند تا از منتقل شدن این انقلاب به عربستان جلوگیری کند.

سخنگوی رسمی نیروهای انقلابی یمن، فراخوان واقعی و عملی به جنوبی ها و دعوت آن ها به گفت و گو و اتحاد را خواستار شد و تاکید کرد که برخی رهبران حزب اصلاح به ریاست الاحمر، اراضی رهبران جنوب یمن و خانه های آنان را غصب کرده اند.

وی با تاکید بر این که عربستان از این که یمنی ها زمام سرنوشت خود را به دست بگیرند، بیمناک است، خاطر نشان کرد: این مساله سبب خواهد شد یمنی ها ترسیم مرزها، توقف دخالت سعودی ها در یمن و استقلال تصمیم گیری کشورشان از عربستان را خواستار شوند.

البخيتي گفت: عربستان چندين دهه است كه بر هرگونه تصميم گيري در يمن دخالت كامل دارد.