ادعای جدید اوکراین علیه روسیه

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز چهارشنبه گفت که ارتش روسیه ظرفیت پرتاب ۱۰۰ بمب در روز را دارد و ارتش اوکراین برای مقابله با جت‌های روسیه باید به پدافند هوایی پیشرفته مجهز شود.

به گزارش وبگاه «دیفنس اکسپرس»  «یوری ایگنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین  گفت روسیه به شدت از بمب‌های هوایی هدایت شونده برای هدف قرار دادن مواضع اوکراین استفاده می‌کند.

وی افزود که بمب‌های هدایت شونده به دلیل توانایی در پرواز تا فاصله ۷۰ کیلومتری از محل پرتاب تا هدف، خطرناک هستند.

ادعای جدید اوکراین علیه روسیه

این در حالی است که  وزارت دفاع روسیه سه شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های «میگ-۳۱» این کشور تمرین رهگیری اهداف هوایی دشمن فرضی را بر فراز دریای «بارنتس» اجرا کردند. جنگنده‌های میگ-۳۱ ناوگان شمالی هوا فضای روسیه  رهگیری هواپیما‌های دشمن فرضی را در ارتفاع بیش از ۱۳۰۰۰ متری بر فراز دریای بارنتس تمرین کرد.

میگ-۳۱، یکی ازجنگنده‌هایی است که ائتلاف ناتو به دقت آن‌را زیر نظر دارد زیرا می‌تواند انواع مختلفی از موشک‌ها را حمل کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که جنگنده‌های میگ- ۳۱ ماموریت نظارت بر حریم هوایی به مفهوم شناسایی هدف هوایی نزدیک مرز هوایی روسیه بر فراز دریای بارنتس را اجرا کردند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «تنها اقدام متقابل موثر، از بین بردن هواپیماهای حامل بمب که شامل جنگنده‌های "سوخو-۳۵" و "سوخو-۳۴" است.برای مقابله با این هواپیماها، ما به سامانه‌های موشکی دفاع هوایی دوربرد مانند "پاتریوت" یا جنگنده‌های "اف-۱۶" مجهز به موشک‌هایی که قادر به رسیدن به هواپیماهای سوخوی روسی هستند، نیاز داریم.»

 در تحولی دیگر، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه گفت که این کشور قصد دارد ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر را در قالب بسته کمکی خود به اوکراین در جنگ با روسیه جهت تامین نیازهای تسلیحاتی این کشور بگنجاند. تحت تاثیر این حمایت ۲۰۰ میلیون یورویی، به ارتش اوکراین اجازه داده می‌شود تا به خرید تجهیزات نظامی از کشور فرانسه برای جنگ با روسیه ادامه دهد.