یک نشست کثیف در قطر برای غزه

مقامات ارشد سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل روز پنج‌شنبه در کشور قطر طی نشستی طرح آزادی اسرا و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حاضر را بررسی کردند.

در این مذاکرات سه جانبه، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، دیوید بارنیا، رئیس موساد و مقاماتی از کشور قطر درباره توقف سه روزه حملات اسرائیل توافق کردند تا آزادی عوامل اسرائیلی تسهیل شود.

حاضران در این نشست توافق کردند که با استفاده از ارتباطات قطر با گروه حماس نسبت به آزادی عوامل اسرائیلی اقدام شود. یک مقام قطری گفته است که گفتگوها در روزهای گذشته به خوبی پیش رفته است.

پیش از این پیشنهاد بنیامین نتانیاهو برای توقف حملات اسرائیل به ازای آزادی عوامل این رژیم شکست خورده بود ولی گفته می‌شود گفتگوهای قطر موفقیت خوبی داشته است.

یک نشست کثیف در قطر برای غزه

این گفت‌وگوها در حالی انجام می‌شود که نیروهای اسرائیلی جنگ را در مرکز شهر غزه تشدید کرده‌اند و ارتش این رژیم تسلط خود را بر شمال نوار غزه تقویت کرده است. ده ها هزار فلسطینی روز چهارشنبه مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

اهالی غزه گزارش دادند که در نزدیکی دو بیمارستان بزرگ این شهر یعنی الشفاء و القدس درگیری‌ها شدیدتر از بقیه جاها بوده است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.