اسرائیل برای جلوگیری از آتش بس حملات خود را در غزه تشدید کرد

 طبق گزارش عربی ۲۱، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی در ارتباط با چالش‌های پیش روی رژیم صهیونیستی نوشت: اگرچه نیرو‌های اسرائیلی در عرض یک هفته و با سرعت به سمت شمال نوار غزه راه یافتند، اما با این حال، دشوارترین مرحله جنگ ممکن است در آینده نزدیک باشد؛ به گونه‌ای که نیرو‌های اسرائیلی در صورت پیشروی به سمت مرکز شهر غزه، با نیرو‌های حماس که در بسیاری از مکان‌ها پنهان شدند، مواجه می‌شوند و نیروهای حماس یا حمله کرده و سپس عقب نشینی می‌کنند یا در زیر زمین پنهان می‌شوند، که این امر روند پیشروی اسرائیل را کند کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای اینکه مجبور به آتش بس نشود، حملات هوایی خود را تشدید کرده، توضیح می‌دهد که استراتژی اسرائیل کشتن تعداد زیادی از مبارزان و رهبران حماس است تا پیش از آنکه مجبور شود جنگ را متوقف کند، این جنبش را از بین ببرد، در حالی که هدف حماس ایجاد یک تعادل برای قوی ماندن است.

این روزنامه اشاره کرد که "اسرائیل" تحت فشار فزاینده بین المللی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و کاهش وخامت اوضاع انسانی است، فشار‌هایی که ممکن است منجر به توقف جنگ قبل از دستیابی به اهداف آن شود.

ماتان ویلنای، رئیس سابق فرماندهی جنوب رژیم اسرائیل که قبلاً فرماندهی نیرو‌های این رژیم در غزه را بر عهده داشت، گفت: مسئله اصلی اکنون، زمان است.

علی‌رغم گذشت زمان، سران اسرائیل هنوز با یک سری تصمیمات دشوار روبرو هستند، از جمله حمله به پناهگاه‌های مجاور نزدیک یا زیر بیمارستان‌ها و دیگر تأسیسات غیرنظامی، که اسرائیل ادعا می‌کند حماس از آن‌ها برای محافظت از خود در برابر حمله و چگونگی پاکسازی تونل‌ها استفاده می‌کند. 

اسرائیل برای جلوگیری از آتش بس حملات خود را در غزه تشدید کرد

یک فرد مطلع از یافته‌های اطلاعاتی به وال استریت ژورنال گفته است: دستگاه اطلاعات آمریکا نسبت به توانایی اسرائیل برای دستیابی به هدف نظامی اعلام شده خود، یعنی از بین بردن حماس، تردید دارد و اگرچه این کارزار می‌تواند به حماس و زیرساخت‌های آن آسیب برساند، اما نمی‌تواند ایدئولوژی آن را از بین ببرد.