درخواست مقتدی الصدر از ارتش‌های عربی و اسلامی

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق از ارتشهای کشورهای عربی و اسلامی خواست که برای مقابله با رژیم صهیونیستی ، در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

الصدر برای مقابله با صهیونیستها، 10 پیشنهاد مطرح کرد که شامل موارد زیر است:

تحریم اقتصادی فراگیر، توقف صادرات مستقیم و غیر مستقیم نفت، بستن سفارت و جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تهدید کشورهای حامی تل‌آویو به ویژه آمریکا .

وی با تأکید بر اینکه باید کمکهای پزشکی و حیاتی به غزه برسد، گفت: باید آمریکا را به بستن پایگاههای نظامی آن در کشورهای اسلامی و عربی تهدید کرد.

درخواست مقتدی الصدر از ارتش‌های عربی و اسلامی

رهبر جریان صدر با اشاره به اینکه باید صداهای رسمی و غیر رسمی حامی رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی ساکت شوند، تأکید کرد: کشورهای اسلامی باید به صورت همزمان در حمایت از غزه تظاهرات کنند.

وی ضمن درخواست برای حمایت از مقاومت فلسطین در خصوص مذاکرات تبادل اسرا، در پایان گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، جنایتکار جنگی است.

ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس-  هم امشب خبر داد که تانکهای رژیم صهیونیستی با مقاومت سرسختانه نیروهای مقاومت روبرو شده و درگیریهای شدید آن را مجبور به عقب‌نشینی و تغییر مسیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت تانکها و خودروهای زرهی صهیونیستها را منهدم می‌کنند، گفت: درگیری نابرابر است، ولی باعث شده قدرتمندترین نیروی منطقه بترسد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه امروز شنبه خبر داد که در جریان درگیریهای امروز در غزه، ۵ نفر دیگر از نیروهای خود را از دست داده است.

منابع اسرائیلی اذعان کردند که 4 نفر از سربازان کشته شده کماندو و چترباز بودند که بر اثر انفجار تونل کشته شدند و یک افسر و ۴ سرباز نیز به شدت مجروح شدند.

سخنگوی القسام با بیان اینکه کشتار کودکان و بمباران بیمارستانها، تنها دستاورد دشمن در این جنگ است، تصریح کرد: انتقامگیری آسان و سریع، فقط برای جلب رضایت جبهه داخلی [صهیونیستی] است.

وی با اشاره به ثبت و ضبط انهدام بیش از 160 خودروی نظامی صهیونیستی در این جنگ، تأکید کرد: جانفشانی نیروهای مقاومت ما، مقدمه پیروزی است.