دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای کسب یک پیروزی «غیرواقعی»

 درحالی که بسیاری از محافل و کارشناسان صهیونیست درباره عواقب سنگین ادامه جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید می‌کنند که ارتش اسرائیل و به ویژه نیروی زمینی آن قدرت ادامه این جنگ را ندارد، یک نویسنده و تحلیلگر برجسته اسرائیلی اعلام کرد که جنبش حماس به خوبی برای این جنگ آماده شده و صحبت‌های بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم اشغالگر) درباره جنگی طولانی، درواقع یک بازاریابی برای پیروزی غیرواقعی در این جنگ است.

«ناحوم بارنیا» کارشناس و نویسنده صهیونیست در مقاله‌ای که در روزنامه یدیعوت آحارانوت منتشر شد با اشاره به عملیات زمینی در نوار غزه اعلام کرد، نبردهای سختی میان نظامیان ارتش اسرائیل و عناصر حماس در جریان است و حماس به خوبی برای این جنگ آماده شده است و همچنان به نبرد ادامه می‌دهد. ستون فقرات جنبش حماس یعنی «یحیی السنوار» نیز همچنان با قدرت حضور دارد.

وی افزود، چند روز آینده ممکن است مرحله نهایی و تعیین‌کننده برای هر دو طرف جنگ و تلاش‌های آمریکا و قطر جهت رسیدن به معامله آزادی اسرا باشد. اما بعد از این مدت گمان نمی‌کنیم که اسرائیل بتواند در برابر فشارها برای آتش‌بس مقاومت کند؛ به ویژه اگر پرونده اسرای اسرائیلی که در دست حماس هستند روی میز باشد.

این نویسنده صهیونیست درباره اینکه آیا اسرائیل می‌تواند بعد از آتش‌بس مانورهای زمینی خود را از سر بگیرد یا نه گفت، تجارب جنگ‌های قبلی چه در غزه و چه لبنان نشان می‌دهد که اسرائیل فرصت زیادی برای این کار ندارد. یک روز بعد از اعلام آتش‌بس باید درگیری‌ها کامل متوقف گردد و افراد زندگی عادی خود را آغاز کنند و جهان انتظار دارد شرایط متفاوت با دوره جنگ شود. همچنین نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل می‌خواهند به خانه‌هایشان برگردند.

تحلیل‌گران اسرائیلی: نتانیاهو به دستاوردهای جنگ مباهات می‌کند اما واقعیت روی زمین چیز دیگری است

در ادامه این مقاله آمده است، باید انتظاراتمان واقع‌بینانه باشد. هیچ تضمینی نیست که اسرائیل بتواند در دور کنونی ، به السنوار و همراهان او دست پیدا کند و حتی اگر این رهبران حماس هم حذف شوند، جنبش حماس نابود نمی‌شود. از آن گذشته اسرائیل باید بداند که به تنهایی نمی‌تواند تصمیم بگیرد و نیاز به دولت آمریکا دارد و باید به حرف آمریکایی‌ها گوش دهد.

ناحوم بارنیا با اشاره به تظاهرات‌های گسترده ضد صهیونیستی در آمریکا و کشورهای غربی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده آرای خود را در آمریکا از دست داده و همین امر نیاز او به برقراری آتش‌بس قریب‌الوقوع در غزه را تشدید می‌کند.

دست و پا زدن‌های نتانیاهو برای کسب یک پیروزی «غیرواقعی» در غزه

وی درباره ادعاهای مقامات صهیونیست درباره موفقیت در حمله زمینی به نوار غزه گفت که متاسفانه چنین چشم‌اندازی وجود ندارد و اینکه نتانیاهو درباره جنگ طولانی حرف می‌زند به خاطر آن است که درحال بازاریابی برای یک پیروزی غیرواقعی می‌باشد.

این نویسنده صهیونیست در پایان تاکید کرد، در سایه این وضعیت باید بگوییم هر نظامی اسرائیلی که جان سالم از غزه به در ببرد حکم پیروزی برای ما را دارد و هربار که نیروهای ارتش اسرائیل با تلفات کمتر در غزه پیشروی کنند به معنای پیروزی است.