هشدار جهان به آمریکا درباره جنگ غزه

 جهان صرفا نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خشمگین نیست بلکه این خشم گریبان‌گیر آمریکا هم شده و بسیاری طی روزهای اخیر این کشور را به خاطر دست داشتن در جنایات رژیم صهیونیستی محکوم کرده‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به سفر اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه و آسیا می‌نویسد: برخی از نخست‌وزیران و دیپلمات‌ها، بلینکن را به دلیل اقدامات اسرائیل و حملاتی که توسط تسلیحات آمریکایی تسهیل می‌شوند، توبیخ و سرزنش کرده‌اند. همچنین درخواست ایالات متحده برای توقف بشردوستانه به جای آتش‌بس نشان می‌دهد که آن‌ها خواستار تداوم خشونت هستند.

«ایمن الصفدی» وزیر  امور خارجه اردن طی سخنرانی در امان به همراه بلینکن تصریح کرد: کل منطقه در حال غرق شدن در دریایی از نفرت است که نسل‌های بعدی را تعریف خواهد کرد. از واشنگتن می‌خواهیم خواستار توقف حملات اسرائیل علیه غیرنظامیان شود. آمریکا نقش پیشرویی در این تلاش‌ها ایفا می‌کند.

حتی در توکیو طی نشستی که اغلب کشوران حامی آمریکا حضور داشتند، وزرای خارجه گفت‌وگوهای جنجالی پیرامون مدیریت بحران غزه توسط ایالات متحده برگزار کردند، اگرچه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیشتر از همتای آلمانی خود خشمگین شد زیرا او به جای آنکه از تلاش‌های بورل برای توقف این درگیری‌ها حمایت کند، از آمریکا جانبداری کرد.

[هشدار جهان به آمریکا درباره جنگ غزه]

[هشدار جهان به آمریکا درباره جنگ غزه]

واشنگتن‌پست در قسمت دیگری از این مطلب با مقایسه درگیری در خاورمیانه با جنگ روسیه-اوکراین می‌نویسد: کشورهای غربی نسبت به مرگ مسیحیان سفیدپوست اوکراینی نگران‌تر از مسلمان‌ غیرسفید پوست در خاورمیانه هستند.

هشدار جهان به آمریکا درباره جنگ غزه

«سوزان مالونی» مدیر برنامه سیاست خارجی در موسسه بروکینگز می‌گوید: استاندارد دوگانه‌ای نسبت به قربانیان جنگ وجود دارد. چنین طرز تفکری در غرب حاکم است که روسیه به یک کشور ضعیف‌تر حمله کرد که تهدید امنیتی به دنبال نداشت اما اسرائیل در حال پاسخگویی به تهدیدات مداوم از سوی حماس است!

به گفته تحلیلگران، نگرانی‌های آمریکا در مورد کاهش نفوذ در خاورمیانه به پیش از هفتم اکتبر برمی‌گردد اما وضعیت فعلی احتمالا پیامدها و عواقب این مورد را عمیق‌تر خواهد کرد.

«ژنرال عباس ابراهیم» مقام ارشد سابق لبنانی که در مذاکرات برای تضمین خروج اتباع خارجی در غزه شرکت داشته است، گفت: دست کم ۱.۳ میلیارد نفر در جهان از آمریکا نفرت دارند. این رقم فقط به مسلمانان مربوط نمی‌شود بلکه شامل مردمانی می‌شوند که در سراسر جهان دست به تجمعات و اعتراضاتی می‌زنند.

طی هفته‌های اخیر اعتراضات و تجمعاتی متعددی در سراسر جهان در راستای حمایت از فلسطین برگزار شده است. صدها هزار نفر به خیابان‌ها و میادین اصلی شهرها می‌آیند و از رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی‌اش به دلیل قربانیان این درگیری انتقاد می‌کنند. طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.