رمزگشایی از سفر رئیس موساد به قطر

رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی برای رایزنی در خصوص ساز و کار تبادل اسرا با حماس روز چهارشنبه عازم قطر می‌شود.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» «دیوید بارنیا» رئیس موساد، امروز به «دوحه» پایتخت قطر می‌رود و با «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر قطر برای گفت وگو درباره جزئیات نهایی تبادل گروگان‌ها که قرار است صبح فردا پنجشنبه انجام شود، دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سؤالات در مورد ساز و کار آزادی گروگان ها و همچنین شروع آتش بس همچنان باقی است. حماس اعلام کرده است که تبادل اسرا از ساعت ۱۰ صبح فردا آغاز می شود، در حالی که اسرائیل هنوز زمانی را اعلام نکرده است.

موساد

بامداد چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

یک مقام اسرائیلی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» زمان شروع ساعت ۱۰ صبح را تایید کرد، اما مقام دیگر رژیم صهیونیستی گفت که این زمان تنها در نشست بارنیا در دوحه نهایی خواهد شد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد: «همه وزرای کابینه اسرائیل از توافق برای آزادی بازداشت شدگان حمایت کردند، به استثنای ۳ وزیر که متعلق به حزب صهیونیسم مذهبی.»

رژیم صهیونیستی علی‌رغم تداوم تلاش‌هایش برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس، امروز حملاتش علیه بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های مسکونی غزه را ادامه و علاوه بر این، مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کرد. منبعی آگاه از حزب‌الله لبنان تصریح کرد که در صورت عدم پایبندی اشغالگران به آتش‌بس، به آنان پاسخ می‌دهیم.