السیسی درباره خط قرمز مصر گفت

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر شامگاه امروز پنجشنبه تأکید کرد که این کشور هیچ گاه گذرگاه مرزی رفح را نبسته است و صهیونیستها چهار بار آن را بمباران کردند.

السیسی در جریان سخنرانی در یک همایش، گفت: اطلاعات نادرستی درباره بسته بودن این گذرگاه وجود دارد، ولی باید بگویم که به صورت مستمر باز است؛ زیرا مصر خواستار بسته شدن این گذرگاه نیست، بلکه طرف مقابل (صهیونیستها) درباره ورود کمکها اقداماتی انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پیش از عملیات طوفان الاقصی، روزانه 500 کامیون از این گذرگاه وارد فلسطین می‌شد، تأکید کرد: همه مردم مصر برای کاهش مشکلات مردم فلسطین  در نوار غزه، تلاش خود را به کار گرفتند.

روزنامه العربی الجدید به نقل از السیسی گزارش داد: برخی از شبکه‌ها به ما توهین کردند و گفتند که ما گذرگاه را به روی کمکها بسته‌ایم. این واقعیت ندارد. ما می‌دانیم که در نوار [غزه] حدود دو میلیون و 300 هزار نفر، تحت محاصره زندگی می‌کنند و نیازمند آب، غذا و سوخت هستند.

وی با اشاره به اینکه کوچاندن اجباری مردم فلسطین از غزه به مصر، خط قرمز قاهره است، تصریح کرد: ما هرگز این مسئله را نخواهیم پذیرفت و اجازه آن را نخواهیم داد. ما میزبان 9 میلون نفر از کسانی هستیم که از کشورهای همسایه آواره شده‌اند.

رئیس جمهور مصر همچنین خاطر نشان کرد :وقتی می‌گوییم مخالف کوچاندن اجباری مردم فلسطین هستیم، به این معناست که کشور آنان، همچنان پابرجاست و به آنها تعلق دارد.

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی 2.3 ملیون نفر در نوار غزه را از زندگی و بقاء محروم کرده است.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد: «نکبت باید پایان یافته و هرگونه کوچاندن اجباری فلسطینیان از سرزمین‌هایشان را رد می‌کنیم».

ریاض منصور در پایان خاطر نشان کرد: «برای این درگیری هیچ راه حل نظامی وجود نداشته و بدون حل موضوع فلسطین، هیچگونه صلحی در خاورمیانه ممکن نیست».