بیش از ۴۰ هزار شرکت صهیونیستی درخواست غرامت کردند

بیش از ۴۰ هزار شرکت صهیونیستی درخواست‌هایی را برای دریافت غرامت به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه کرده‌اند که نشانه‌ای از آسیب گسترده به اقتصاد این رژیم از زمان وقوع عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته و پس از آن  تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اشاره به اینکه این مبالغ توسط سازمان مالیاتی به حساب‌های بانکی تجاری واریز می‌شود، گزارش داد که اولین دسته از غرامت شرکت‌ها برای کاهش تولید و آسیب به صاحبان مشاغل ناشی از جنگ در این هفته پرداخت می‌شود. 

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه صهیونیستی وعده داده بود تا پایان هفته گذشته پرداخت غرامت را آغاز کند، اما به دلیل بار مالی ناشی از آن و تمایل سازمان مالیاتی برای بررسی درخواست‌های ارسالی این اتفاق نیفتاد.

وزارت دارایی همچنین پیشتر اعلام کرده بود که برای تمدید غرامت دستمزد صهیونیست‌هایی که از شهرک‌های نزدیک نوار غزه در جنوب فلسطین اشغالی و همچنین از مرز شمالی با لبنان تا پایان سال جاری میلادی تخلیه شده اند، تلاش خواهد کرد.

بیش از ۴۰ هزار شرکت صهیونیستی درخواست غرامت کردند

بر اساس آمار رسمی، بیش از ۱۴۳۰۰۰ نفر برای دریافت مقرری بیکاری اقدام کرده‌اند. در میان متقاضیان دریافت مقرری بیکاری، ۵۹ درصد بین ۲۰ تا ۴۰ سال و ۳۹ درصد بین ۴۱ تا ۶۷ سال و حدود ۸۱۸ درخواست از افراد ۶۷ سال به بالا وجود دارد.

این جنگ خسارات سنگینی به فعالیت های اقتصادی مختلف در اراضی اشغالی وارد کرده است. بر اساس داده های رسمی که هفته گذشته روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی جداگانه اعلام کرد، کابینه اشغالگر انتظار کاهش شدید درآمدهای عمومی را دارد که بر میزان غرامت پرداخت شده به آسیب دیدگان تأثیر منفی خواهد گذاشت.