واکنش‌ها به برخورد نیروهای القسام با اسرای اسرائیلی

 شبکه خبری الجزیره در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس ویدیویی از لحظه تحویل دومین گروه از اسرای صهیونیست و اتباع خارجی بازداشت شده به دست نیروهای گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس به تیمی از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به اشتراک گذاشت.

طبق این ویدیو که ‌آن را القسام منتشر کرده، پنج زن و هشت کودک و نیز چهار تبعه خارجی در مقابل ۳۹ زن و کودک فلسطینی آزاد شدند.

در این ویدیو دیده می‌شود که زنان و کودکان اسیری که در حال تبادل هستند، با روحیه خوب و در حالی که لبخند بر لب دارند، با نیروهای القسام خداحافظی می‌کنند.

تبادل گروه دوم از اسرا حماس و رژیم صهیونیستی در دومین روز از توافق آتش‌بس پس از آنکه القسام اعلام کرد تا زمانی که رژیم صهیونیستی به اصول قرارداد تبادل پایبند نباشد، عملیات تبادل را به تعویق می‌اندازد، این عملیات از عصر روز شنبه به ساعات پایانی این روز موکول شد.

بسیاری از کاربران پلتفرم ایکس ضمن ابراز شگفتی از روحیه خوب اسرا و ارتباط خوب آن‌ها با نیروهای القسام هنگام خداحافظی به‌رغم اظهارات و اتهام‌زنی‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه نیروهای مقاومت فلسطین، نظرات جالبی را به اشتراک گذاشتند.

یکی از این کاربران نوشت: آن‌ها در حال خداحافظی با کسانی هستند که تا قبل از این واقعیت را در موردشان نمی‌دانند و تنها از آن‌ها بدی شنیده بودند، این ویدیو نشان‌دهنده شکل‌گیری نسل جدیدی است که واقعیت حماس را دیده و با آن‌ها زندگی کرده و اکنون می‌داند دجال کدام یک از دو طرف است، بر این اساس طوفان الاقصی تنها مژده کشتی نوح بود، کشتی صلح و همزیستی و نجات.

یکی دیگر از این کاربران نوشت: آن‌ها توسط کدام گروه بازداشت شده بودند؟ در چهره‌های آن‌ها نه ترسی وجود دارد و نه وحشتی گویا نزد افرادی بودند که آن‌ها را می‌شناختند، یکی از آن‌ها با لبخند با کسانی که آن‌ها را «ربوده» خداحافظی می‌کند!

همچنین یکی دیگر از کاربران در تقدیر از جنبش حماس نوشت: حماس همه چیز را تغییر داد و کاری کرد که ملت‌های غربی طرفدار آن شوند، اکنون می‌توانیم بگوییم حماس ثابت کرد که در جنگ پیروز شد.

یکی دیگر از آن‌ها ضمن ادای احترام به شهدای فلسطینی و آرزوی صبر برای بازماندگان آن‌ها و پیروزی برای مقاومت، نوشت، احساس می‌کند آن‌ها از این سفر راضی هستند.

واکنش‌ها به برخورد نیروهای القسام با اسرای اسرائیلی

او افزود: نکته قابل توجه در مورد نیروهای دلاور حماس که مسوولیت اسرای دشمن را برعهده داشتند، این است که آنها به توصیه پیامبر (ص) به یارانشان پس از جنگ بدر برای رفتار خوب با اسرا عمل می‌کنند، آنها با عمل به این سفارش پیامبر در واقع به این سخن خدا نیز عمل می‌کنند که «ویطعمون الطعام علی حبه مسکینا ویتیما واسیرا». آنها با پیروی از سنت پیامبر شگفت‌انگیزترین نمونه‌های معاصر از برخورد با اسرا را به نمایش می‌گذارند.

همچنین کاربر دیگری درباره این ویدیو نوشت: آنها به شکلی خوشحال هستند که گویا در هتل پنج ستاره بودند، قطعا به آنها اجازه گفتگو با رسانه‌ها داده نخواهد شد.

یک کاربر دیگر نوشت: آنها بسیار خوشحال هستند و نشانه‌ای از ترس در آنها نیست، حالا چهره نتانیاهو را تصور کنید.

کاربر دیگری نیز نوشت: در دل‌های آنها قدرت و مهربانی هر دو در کنار هم وجود دارد، برخورد آنها با کفار سخت و شدید و با اسرا مهربان است و به توصیه ‌پیامبر عمل می‌کنند. زنده باد مردان مقاومت، شما قهرمانان مقاومت در حقیقت نمونه جهاد در راه خدا و برخورد خوب با اسرا هستند.

همچنین فرد دیگری نوشت: گویا آنها در تعطیلات بودند نه اینکه اسیر باشند. خداوند مقاومت را یاری کند. آنها در قله رفتار، اخلاق، عزت، شرافت و تمامی صفات خوب هستند، همین لبخند صورت‌هایی که در حال ترک غزه هستند و رضایت از آنهایی که میزبانشان بودند، کفایت می‌کند، ما به مردان محمد الضیف (فرمانده القسام) افتخار می‌کنیم.

فرد دیگری نیز نوشت: اسرایشان را تحویل دادید اما با اخلاقت قلب‌های جهانیان را به دست آوردید. ببینید همه شان دست تکان می‌دهند و این نشان‌دهنده برخورد خوب با آنها است.

کاربر دیگری نوشت: احساس می‌کنم آنها بهترین ۵۰ روز زندگیشان را در غزه داشتند. تفاوت برخورد دو طرف با اسرا روشن است و هر کسی بر اساس اخلاق خود رفتار می‌کند.

شخص دیگری نوشت: اسرایی که همواره کینه‌توزی نسبت به فلسطینی‌ها به آنها آموزش داده شده، حالا دست تکان می‌دهند و لبخند می‌زنند و با مردان مقاومت خداحافظی کرده و از آنها تشکر می‌کنند، این رفتارهای آنها می‌تواند دلیل برای محکومیت دولت اشغالگر باشد، این ویدیوی کوتاه پر از معنا، شگفتی و ایده است. زنده باد مقاومت!

کاربر دیگر نوشت: تفاوت ما با آنها اخلاق است، ما با آنها با اخلاق اسلام برخورد می‌کنیم و خدا را بابت نعمت اسلام شاکریم، اما نکته مهم پس از مشاهده فیلم این است که نتانیاهو برای هفته‌ها نمی‌تواند بخوابد.

همچنین کاربر دیگری نوشت: اسرای رژیم اشغالگر با چهره‌هایی که رضایت و سپاسگزاری از برخورد انسانی در آنها نمایان است، با نیروهای مقاومت خداحافظی می‌کنند، بر خلاف اسرای زندان‌های رژیم اشغالگر که در معرض انواع شکنجه‌ها و رفتارهای غیرانسانی قرار می‌گیرند.

شخص دیگری نوشت: دشمن نمی‌تواند دو شکست را تاب آورد، یکی شکست در میدان نبرد و دیگری در اخلاق.

فرد دیگری نیز نوشت: آنچه رسانه‌های صهیونیستی سعی در پنهان کردن آن دارند، برخورد و اخلاق نیروهای مقاومت با اسرا است اما نیروهای القسام آن را به جهانیان نشان می‌دهند.