ادعای عجیب بایدن درباره ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه

 «جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی درباره آتش بس در غزه مدعی شد که روزانه 200 کامیون حامل آب، غذا، سوخت، اقلام پزشکی و گاز طبیعی به غزه ارسال می‌شود.

ادعای بایدن درحالیست که طبق بیانیه دفتر امور هماهنگیهای سازمان ملل در روز شنبه تنها 61 کامیون کمکهای بشردوستانه به غزه ارسال شده است.

این درحالیست که طبق توافق آتش بس روزانه 200 کامیون حامل کمکهای بشردوستانه باید به غزه ارسال می‌شد و بیانیه سازمان ملل نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز با استقبال از آزادی زندانیان در بند حماس گفت: خوب است که امروز شاهد آزادی گروگانها از جمله آزادی یک کودک آمریکایی هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد که تلاشهای واشنگتن تا آزادی همه گروگانها ادامه خواهد داشت.

جنبش حماس نیز یک شنبه شب تأکید کرد که در راستای تمدید آتش‌بس تلاش خواهد کرد تا اسرای فلسطینی بیشتری آزاد شوند.

ادعای عجیب بایدن درباره ارسال کمکهای بشردوستانه به غزه

گردانهای القسام –شاخه نظامی جنبش حماس- هم ساعتی پیش، در چارچوب آتش‌بس انسانی و در راستای مرحله سوم تبادل اسرا، 13 اسیر اسرائیلی، سه اسیر تایلندی و یک اسیر روسی را به صلیب سرخ تحویل داد.

تبادل گروه دوم اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی در ساعت ۲۳:۰۰ شب گذشته به وقت محلی انجام شد.

با وجود اینکه صدها کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه از کشورهای مختلف جهان در برابر گذرگاه رفح صف کشیده‌اند، اما رژیم صهیونیستی با نقض تعهدات خود طبق توافق آتش بس اجازه ورود آن را نمی‌دهد.