نتانیاهو از کودتای رقیبانش می‌ترسد

 سایت وای نت به مناقشه‌هایی پیرامون امکان جایگزین کردن نتانیاهو با یک نامزد دیگر در رأی گیری رأی عدم اعتماد به دولت وی اشاره کرد. این سایت نوشت که نتانیاهو با اعضای کنست (پارلمان اسرائیل) از حزب لیکود به منظور حفظ قدرتش در این حزب دیدار کرد.

این سایت به نقل از یک مسئول در حزب لیکود که نام وی را ذکر نکرد، گزارش داد که او (نتانیاهو) از صحبت درمورد جایگزین وی هراس دارد و می‌خواهد از عدم وجود فراکسیونی علیه او در (این حزب) اطمینان حاصل کند.

سایت وای نت که نسخه الکترونیک روزنامه یدیعوت آحارونوت است، به این امر اشاره کرد که وی از برنامه کاری خود برای برگزاری نشست‌های مستقیم با اعضای کنست از حزب لیکود با هدف «تثبیت جایگاه خود در داخل حزب» سوء استفاده می‌کند.

این سایت ادامه داد: در پی جنگ علیه غزه و درخواست‌ها از نتانیاهو برای آنکه مسئولیت فاجعه هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی به اسرائیل) را برعهده بگیرد، نتانیاهو می‌خواهد نظر واقعی حزب خود را جویا شود.

وای نت نوشت: نتانیاهو از طریق این نشست‌ها دو پیام اصلی را می‌فرستد که بیانگر کمپین انتخاباتی آتی وی است که این دو پیام عبارت از تعهد به ادامه نبرد تا پایان است و اینکه وی تنها کسی است که مانع از تشکیل یک کشور فلسطینی خواهد شد.

در همین راستا، این سایت گزارش داد که طی روز‌های اخیر، مناقشه محرمانه‌ای در لیکود درخصوص جزئیات روز بعدی از کنار زدن نتانیاهو از قدرت در جریان است.

نتانیاهو از کودتای رقیبانش می‌ترسد

وای نت از یک مسئول برجسته دیگر در لیکود که نام وی را ذکر نکرد، گزارش داد که این حزب امکان جایگزین کردن نتانیاهو در رأی گیری رأی عدم اعتماد از دولت را از طریق یک نامزد دیگر بررسی کرد.

وای نت درمورد این تلاش‌ها اعلام کرد که یکی از اسامی مطرح برای جایگزینی نتانیاهو، یولی ادلشتین، رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت پارلمان و عضو کنست است که به صورت موقت به عنوان نخست وزیر تعیین خواهد شد تا رئیس جدیدی برای لیکود در انتخابات مقدماتی تعیین شود.