نتانیاهو: جنگ ادامه دارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بدون ادامه عملیات زمینی در غزه تحقق اهداف جنگ امکان‌پذیر نیست.

 بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانسی مطبوعاتی مدعی شد: «جنگ ادامه دارد و به ارتش دستور دادم که فشار نظامی را ادامه دهد و روز گذشته ۱۰۰ هدف متعلق به جنبش حماس را نابود کردیم.»

براساس گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو افزود: «تا زمانی که تمامی اهدافمان محقق نشود به جنگ ادامه می‌دهیم و این کار بدون ادامه عملیات زمینی در غزه امکان‌پذیر نخواهد بود.»

نتانیاهو در ادامه گفت که مذاکرات سختی زیر آتش برای آزادی اسرا داشته و تعداد اسرایی که از غزه آزاد شدند را دو برابر کرده، اما ماموریت هنوز تمام نشده‌است.

وی افزود: «به تلاش‌های خود برای بازگرداندن تمام "گروگان‌ها" به وطن ادامه خواهیم داد.»

نتانیاهو در ادامه رجز خوانی خود اضافه کرد: «به سیاست فیصله دادن اوضاع در جبهه جنوبی و مقابله با حزب‌الله در جبهه شمالی ادامه می‌دهیم.»

وی در پایان مدعی شد: «تشکیلات خودگردان فلسطین با "تروریسم" نمی‌جنگد، بلکه حتی از آنها حمایت مالی می‌کند و این گروه قرار نیست که الان وارد غزه شود.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در واکنش به اعتراض‌ها به نخست‌وزیری‌اش و کاهش حمایت‌ها از او براساس نظرسنجی‌ها گفت که از شهروندان اسرائیلی مأموریت رهبری اسرائیل را دریافت کرده و بر اساس نظرسنجی‌ها عمل نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو افزود: اسرائیل میانجی‌گران را برای بهبود چارچوب توافق‌نامه آتش‌بس موقت بشردوستانه با حماس تحت فشار قرار داد و تا حد زیادی در این کار موفق شد. وی ادعا کرد که حماس این توافق را نقض کرد و این فشار بر آن افزایش خواهد یافت.

نتانیاهو

این اظهارات نتانیاهو در حالی است که شنبه شب شهرک‌نشینان با برپایی تظاهراتی گسترده در شهر تل‌آویو، خواستار اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو جهت امضای توافق مبادله اسرا با حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه شدند.

صالح العاروی، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مصاحبه با الجزیره گفت که تا توقف کامل حملات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه مردم غزه، هیچ خبری از مذاکرات در مورد آتش‌بس موقت و مبادله اسرا نخواهد بود.