ترامپ: دولت بایدن پر از جنایتکار است

 دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه استدلال کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا دموکراسی در این کشور را تهدید می‌کند.

براساس گزارش سی ان ان، ترامپ که به دلیل تلاش برای براندازی انتخابات ۲۰۲۰ با اتهامات جنایی روبرو است، در جمع حامیانش در سدار راپیدز ایالت آیووا، استدلال کرد که بایدن کسی است که تهدیدی برای دموکراسی آمریکاست و دولت او پر از جنایتکار است.

ترامپ که در چهار پرونده با ۹۱ اتهام جنایی روبروست، به جمعیتی که در یک سالن ورزشی جمع شده بودند، گفت: این کمپین یک جنگ صلیبی درست برای رهایی جمهوری ما از بایدن و جنایتکاران دولت بایدن است. من در تمامی اتهامات خود بی‌گناه‌ام.

این سخنرانی هفته‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که بایدن برخی از لفاظی‌های اخیر ترامپ را با زبان مورد استفاده در آلمان نازی مقایسه کرد، به‌ویژه اینکه ترامپ دشمنان سیاسی خود را موذی خوانده و گفت که مهاجران غیرقانونی خون کشور ما را مسموم می‌کنند. بایدن و کمپین او در هفته‌های اخیر حملات خود را به ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شدت بخشیده‌اند.

دولت بایدن پر از جنایتکار است

ترامپ در ادامه گفت: من به جو فریبکار می‌گویم او فاسدترین رئیس جمهور ما تا به حال است. ما در آن مبارزه پیروز خواهیم شد. جو بایدن مدافع دموکراسی آمریکا نیست. جو بایدن ویرانگر دموکراسی آمریکایی است.

تمرکز ترامپ بر بایدن به جای نامزد‌های جمهوری‌خواه که در نظرسنجی‌ها از او عقب‌تر هستند، آخرین نشانه‌ای است که او فراتر از انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به رقابت مجدد احتمالی با بایدن در انتخابات عمومی نگاه می‌کند.