فشار انگلیس به زلنسکی برای ورود به مذاکره با روسیه

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که دیپلمات‌های انگلیسی در حال آماده شدن برای وادار کردن اوکراین به مذاکره با روسیه برای پایان دادن به درگیری هستند.

طبق گزارش اسپتونیک، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی حاکی از آن است که ضد حمله اوکراین علیه روسیه به موفقیت مطلوبی دست پیدا نکرده و این موضوع توانایی این کشور برای پیروزی در جنگ را زیر سوال برده است؛ به گونه‌ای که در محافل دیپلماتیک صحبت از اعمال فشار بر کی‌یف برای نشستن پای میز مذاکره با مسکوست.

روزنامه‌نگاران همچنین به افزایش فشار بر ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اشاره کردند؛ چراکه ارتش این کشور به طور پی درپی متحمل شکست شده و رئیس‌جمهور نیز با سیل انتقاد‌ها در داخل کشورش مواجه شده است.

فشار انگلیس به زلنسکی برای ورود به مذاکره با روسیه

پیش از این، ژنرال چارلز براون، رئیس کمیته روسای ستاد نیرو‌های مسلح آمریکا نیز در سخنرانی خود در مجمع دفاع ملی ریگان گفته بود: درگیری در اوکراین فقط با ابزار نظامی پایان نخواهد یافت. 

روسیه بار‌ها اعلام کرده است که برای مذاکره با اوکراین آمادگی دارد، اما مقامات این کشور مذاکره را ممنوع کرده اند و کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تمایل کی یف برای انتقال به شرایط مسالمت آمیز نمی‌بیند.