از کمرنگ شدن رویای آمریکایی تا جستجوی آن در خارج مرز‌ها

بر اساس نظرسنجی جدید وال استریت ژورنال و دانشگاه شیکاگو در ماه اکتبر، فقط حدود ۳۶ درصد از آمریکایی‌ها همچنان به رویای آمریکایی اعتقاد دارند. این آمار در سال ۲۰۱۶ به میزان ۴۸ درصد و در سال ۲۰۱۲ به میزان ۵۳ درصد ارزیابی شده بود و این نشان دهنده کاهش شدید اعتقاد شهروندان این کشور به چیزی است که به عنوان «رویای آمریکایی» مصطلح شده است. 

به گزارش نشریه هیل، نیمی از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی می‌گویند که سیستم اقتصادی «در مقابل» آن‌ها قرار گرفته است و اینکه زندگی یک شهروند معمولی آمریکا نسبت به ۵۰ سال پیش بدتر شده است. 

به نظر می‌رسد کاهش اعتماد به رویای آمریکایی بیشتر در میان جوانان و زنان بوده است؛ به طوری که تقریبا نیمی از مردان و پاسخ دهندگان مسن بالای ۶۵ سال هنوز به این رویا اعتقاد دارند. در حالی که کمتر از ۳۰ درصد زنان و افراد زیر ۵۰ سال همین اعتقاد را داشتند. 

افرادی که با وال استریت ژورنال مصاحبه کردند دلایلی مثل «تورم» و «کاهش اهمیت اتحادیه‌ها» را به عنوان دلایل کاهش پویایی اقتصادی ذکر کردند. 

از کمرنگ شدن رویای آمریکایی تا جستجوی آن در خارج مرز‌ها

جستجوی رویای آمریکایی در آن سوی مرز‌ها 

نشریه آکسیوس گزارش می‌دهد برخی شهروندان آمریکایی در جستجوی زندگی مقرون به صرفه‌تر به کشور‌های خارجی هجوم می‌آورند. گفته شده در شبکه‌های اجتماعی از جمله تیک تاک، برخی آمریکایی‌ها زندگی جدید خود را خارج از مرز‌ها به اشتراک می‌گذارند و در عین حال تغییر نگرش خود را در مورد رویای آمریکایی بیان می‌کنند. 

در یک مورد، یک زوج آمریکایی به نام‌های «جی پی استون استریت» و «آملیا بایستا» که در سال ۲۰۱۷ ایالت کلرادو را ترک کرده و به کشور «اکوادور» رفتند، «هزینه‌های بالای زندگی» را دلیل خروج از آمریکا بیان کردند. 

استون استریت که کسب و کاری را برای کمک به مردم برای زندگی در خارج از کشور و کسب درآمد آنلاین راه‌اندازی کرده، به نشریه آکسیوس می‌گوید: «ما در کشوری بزرگ شدیم که فرصت برای همه وجود داشت. اگر باهوش بودید و سخت تلاش می‌کردید می‌توانستید به رویای آمریکایی برسید. اما دیگر این طور نیست». 

او می‌گوید اکثر دنبال‌کنندگان آن‌ها در فضای مجازی در آستانه بازنشستگی هستند و متوجه شده‌اند که دیگر توان مالی زندگی در آمریکا را ندارند. او می‌گوید این افراد به دنبال جایی هستند که کیفیت زندگی بالاتری را با هزینه کمتر داشته باشد.