آمریکا برای پایان جنگ غزه ضرب‌الاجل تعیین کرد

به گفته سه مقام در تل آویو که با نشریه آمریکایی پولیتیکو صحبت کردند، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به رژیم صهیونیستی تا پایان سال مهلت داده است تا جنگ خود را با مقاومت فلسطین به پایان برساند. ضرب الاجلی که توسط آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا تایید شد. با این وجود جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز پنجشنبه در یک مجمع امنیتی گفت که دولت مهلت سختی را برای پایان دادن به عملیات نظامی خود در غزه به تل‌آویو تحمیل نمی‌کند.

با این حال، هنگامی که مقامات صهیونیست برنامه‌های خود را برای دیپلمات ارشد آمریکایی بیان کردند و اظهار داشتند که جنگ در جنوب غزه چندین ماه به طول خواهد انجامید، بنا بر گزارش‌ها، بلینکن به شدت پاسخ داد: شما زمان زیادی ندارید.

براساس سخنان این منابع صهیونیستی که خواستند نامشان مخفی بماند، سران رژیم صهیونیستی آماده هستند که اضافه برداشت داشته باشند. آن‌ها در گذشته و چندین بار پس از این حملات از آمریکا سرپیچی کرده‌اند. آن‌ها اکنون بدون شک به این کار ادامه خواهند داد. سوال این است که این عدم انطباق تا کجا پیش خواهد رفت.

یک مقام ارشد صهیونیست که خواست ناشناس بماند، به  پولیتیکو گفت: «آن‌ها (آمریکایی‌ها) به ما توصیه کردند که وارد غزه نشویم، اما ما رفتیم. ما به غزه رفتیم، زیرا این تنها راهی بود که می‌توانستیم حماس را نابود کنیم و اسرایمان را آزاد کنیم. آن‌ها به ما گفتند، وارد تونل‌ها نشوید. اما اگر وارد تونل‌ها نشویم، راهی برای نابودی حماس وجود ندارد.»

آمریکا برای پایان جنگ غزه ضرب‌الاجل تعیین کرد

او در پایان افزود: آن‌ها به ما گفتند به بیمارستان‌ها نرویم، اما ما به آن بیمارستان‌ها رفتیم و آنچه را که لازم بود انجام دادیم؛ و ما برای رسیدن به پیروزی قاطع آنچه را که باید انجام دهیم، انجام خواهیم داد.

این ادعاها درحالی بیان می‌شود که دولت آمریکا کاملا آشکارا از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. آمریکا حتی در این هفته برای سومین بار طرح شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد.