محاصره دریایی رژیم صهیونیستی از سوی ارتش یمن

 عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اقدامات ارتش یمن در دریای سرخ علیه رژیم صهیونیستی آورده است: انصارالله یمن با اقدامات خود علیه کشتی های اسرائیلی و ناوهای دریایی آمریکا و فرانسه نه تنها بیشتر دولت‌ها و ارتش‌های عربی را که در همسویی با حمله به غزه، سکوت کرده‌اند در تنگنا قرار داد، بلکه شکست این حمله را تسریع کرد.

وی می افزاید: انصارالله و دولت صنعا در حمایت از مقاومت در غزه و مقابله با کشتار و پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه بسیار باصلابت عمل کرده و این کار را با اعمال محاصره دریایی نظامی و تجاری علیه رژیم اشغالگر و همه کشورهای غربی حامی آن و در راس آنها آمریکا و بستن تنگه باب المندب به شکل عملی انجام داده است. آنها نه تنها دریای سرخ و دریای عرب را به روی کشتی های اشغالگران بسته اند، بلکه این دو دریا را به روی کشتی های دیگری که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند نیز صرف نظر از تابعیت و هویت مالکان آن بسته اند.

این تحلیلگر می نویسد: به محض اینکه «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در صفحه تلویزیون این کشور ظاهر شد تا بیانیه مربوط به اقدام علیه همه کشتی هایی که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند را قرائت کند، نیروهای ارتش یمن سه پهپاد را برای هدف قرار دادن ناوچه نظامی فرانسه در سواحل بندر الحدیده به پرواز درآوردند و منابع فرانسوی این حمله را تایید و اعلام کردند که ناوچه «لانگدوک» هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

عطوان ادامه می دهد: آمریکا سکوت و از هرگونه واکنشی تاکنون خودداری کرده تا در وهله اول سردرگمی که در آن به سر می برد را نمایان سازد و در وهله دوم، نگران تبعات وخیمی باشد که ممکن است واکنش انتقام جویانه در هدف قرار دادن یمن را به دنبال داشته باشد؛ تاحدی که از رژیم اشغالگر خواسته که تهدیدات کاذب خود در واکنش به توقیف کشتی خود در بندر الحدیده را اجرایی نکند.

محاصره دریایی رژیم صهیونیستی از سوی ارتش یمن

وی می افزاید: نتانیاهو به طور رسمی از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و رهبران اروپایی خواسته که اقدامات لازم را برای مقابله با این تحریم دریایی یمنی علیه رژیم اسراییل به عمل آورند و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی این رژیم تهدید به واکنش در صورت عدم اقدام جهانی علیه یمن، کرده است. اینکه آمریکا تردید دارد، به این علت است که می‌داند در صورت حمله به یمن، پایگاه‌های آمریکا در عربستان، امارات، قطر و بحرین که هزاران نظامی آمریکایی در آن قرار دارند، هدف حمله قرار خواهد گرفت. نکته جالب اینکه واکنش رهبران انصارالله یمن به تهدیدات رژیم صهیونیستی بسیار مختصر و در عین حال رعب آور بود، «ما آماده جنگ هستیم، بفرمایید».

این تحلیلگر می نویسد: انصارالله که هشت سال در جنگ یمن پایداری کرد و با وجود عدم توازن قوا از حیث نظامی، تسلیم نشد؛ دهها و چه بسا هزاران موشک بالستیک و پهپاد و به تعداد زیاد مین دریایی و نیز قایق سریع السیر انتحاری دارد؛ آنچه ما می خواهیم بگوییم این است که تهدیدات یحیی سریع به پشتوانه قدرت نظامی مجرب است نه از باب ترساندن.

عطوان اضافه می کند: اسرائیل این دست پرورده لوس آمریکا و اروپا، تهدید علیه کشتی های خود از سوی ارتش یمن را محاصره دریایی آن قلمداد کرده است، «سبحان الله چراکه نه»؛ مگر همین رژیم نبود که غزه را ۱۷ سال محاصره کرد و مانع از رسیدن حداقل نیازهای اساسی برای زنده ماندن ساکنان آن شد، اقدام خودتان به شما بازگشته است.

وی در ادامه درباره درخواست ریاض از واشنگتن برای دست نگه داشتن هرگونه اقدام علیه یمن هم می افزاید: رهبران سعودی دوراندیش بودند که این درخواست را مطرح کردند تا واکنش شتابزده از سوی آمریکا صورت نگیرد زیرا به خوبی و با توجه به تجربه عملی خود می‌دانند که نتایج معکوس به همراه خواهد داشت زیرا علاوه بر هدف قرار گرفتن پایگاه‌های آمریکایی، به آتش بس میان عربستان و یمن هم پایان خواهد داد و هرج ومرج در منطقه ایجاد و دریای سرخ را به میدان جنگ تبدیل خواهد کرد، علاوه بر این مانع از عبور چهار میلیون بشکه نفت به بازارهای غربی از طریق باب المندب و بحران جهانی انرژی به سبب کمبود یا افزایش قیمت منجر خواهد شد.

عطوان می نویسد: آمریکا و دنباله روهای منطقه ای آن در حال حاضر به دنبال قرار دادن مجدد انصارالله در فهرست تروریسم در وهله اول و تشکیل نیروی نظامی در دریای سرخ و دریای عرب برای مقابله با بستن تنگه باب المندب هستند؛ معلوم نیست که یکی یا هردو هدفش محقق شود، اما آنچه می دانیم، این است که مرتکب اشتباهی خواهد شد که از آن گریزان است، یعنی توسعه دامنه جنگ غزه و تبدیل آن به جنگ منطقه ای با جبهه‌های متعدد که بازنده بزرگ آمریکا و یمن پیروز بزرگ خواهد بود.