گسترش آنفولانزا و آبله در میان آوارگان فلسطینی

 «مروان الهمص» مدیر بیمارستان ابویوسف النجار در رفتح تاکید کرد: ما شاهد گسترش بیماری‌های مختلف در میان آوارگان فلسطینی هستیم. به عنوان نمونه آبله در میان کودکان فلسطینی در غزه به شدت گسترش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ بیمار دارای مشکلات معده به دلیل کمبود مواد غذایی به ما مراجعه می‌کنند. اسهال و آنفولانزا نیز میان آوارگان فلسطینی در رفح گسترش پیدا کرده و اوضاع این آوارگان فاجعه بار شده است.

الهمص تصریح کرد: هیچ مجوزی برای خروج بیماران و زخمی‌ها از گذرگاه رفح طی امروز صادر نشده است.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه روز گذشته اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون ۶۱ درصد از منازل فلسطینی‌ها در این باریکه را تخریب و نابود کرده است.

در این بیانیه تاکید شده است: این اقدامات در چارچوب نسل کشی مردم مظلوم غزه صورت می‌گیرد. نهادهای بین المللی باید به وقوع فاجعه انسانی در نوار غزه توجه داشته باشند چرا که هر روز شاهد تخریب منازل مسکونی بیشتر در این باریکه هستیم. اشغالگران صهیونیست بیش از ۵۲ هزار تُن مواد منفجره بر سر فلسطینی‌ها، بیمارستان‌ها و مدرسه‌های و نهادهای مدنی ریخته‌اند.

گسترش آنفولانزا و آبله در میان آوارگان فلسطینی

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: یک میلیون و نیم آواره فلسطینی در داخل نوار غزه در شرایط بسیار فاجعه بار و سخت زندگی می‌کنند. ما شاهد گسترش بیماری‌های واگیردار در سایه فرارسیدن فصل زمستان هستیم. ممانعت از ورود مواد غذایی و امکانات اولیه زندگی به نوار غزه به معنی صدور حکم اعدام ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه است.