بایدن دست به دامن هیلاری شد!

 ان‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی نوشت که اعضا ارشد حزب دموکرات بر این باورند که چهره‌هایی همچون باراک اوباما و هیلاری کلینتون، می‌توانند به جو بایدن، رییس جمهور کنونی آمریکا برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۴ کمک کنند. این در حالی است که به تازگی از کلینتون که به عنوان وزیر خارجه آمریکا خدمت کرده و در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ناکام بود، به عنوان جانشین اصلی بایدن نام برده می‌شود.

این رسانه به چندین نمونه از حمایت‌های کلینتون در چند ماه اخیر از بایدن اشاره کرد. از جمله این موارد، میزبانی او از یک رویداد جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی بایدن در عمارت خانوادگی خودش در ۲۷ نوامبر بود که در جریان آن گروه «انجمن رهبری زنان» حدود یک میلیون دلار به کارزار انتخاباتی بایدن کمک کرد.

هیلاری همان ماه در مقاله‌ای در «آتلانتیک» از موضع بایدن و خودداری وی از حمایت از آتش‌بس در غزه حمایت و بعدها نیز در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی، بر آن تاکید کرد. او در ماه اکتبر نیز برای «دلسرد کردن رسمی» حامیان دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا و رقیب اصلی بایدن، تبلیغات کرد.

به گفته منبعی آگاه به ان‌بی‌سی‌نیوز، هیلاری و همسرش یعنی بیل کلینتون، رییس جمهور اسبق آمریکا به حزب دموکرات وفادار هستند و «هر کاری که از دستشان بربیاد انجام خواهند داد و شخص هیلاری از محبوبیتش بین زنان برای بایدن استفاده کرده و اجازه نخواهد داد که کارزار انتخابی با مشکل مالی مواجه شود.»

در ادامه این گزارش به این مساله اشاره شده است که با این حال «هیلاری در حال پر کردن بخشی از فضای خالی است که اندکی بعد با پیوستن باراک اوباما، متراکم‌تر خواهد شد. مداخله اوباما به بایدن کمک کرد تا در سال ۲۰۲۰ نامزدی و حمایت حزب دموکرات را به دست آورد.»

در سوی مقابل، شبکه فاکس نیوز که حامی جمهوری‌خواهان است، این گزارش را شاهدی بر ضعف نامزدی بایدن اشاره کرد. چارلز هِرت، از عوامل این شبکه تلویزیونی دراین‌باره گفت که «همه می‌دانند که اگر بایدن تلفن را بردارد و شماره اضطراری هیلاری کلینتون را بگیرد و از او کمک بخواهد، به بد دردسری خواهد افتاد.»

بایدن دست به دامن هیلاری شد

میزان رضایت از بایدن در حال حاضر در پایین‌‍ترین سطح قرار دارد و براساس یافته‌های چندین نظرسنجی اخیر، او بالاتر از هری ترومن، رییس جمهور اسبق آمریکا، در جایگاه‌ منفورترین رییس جمهور تاریخ آمریکا قرار گرفته است. نظرسنجی وال‌استریت‌ژورنال روز شنبه نشان داد که بایدن در رقابت فرضی با ترامپ، با آراء ۴۷ بر ۴۳ درصد شکست خواهد خورد.