هشدار افزایش قیمت مواد غذایی انگلیس در فصل زمستان

در پی پایین آمدن سطح آب در کانال پاناما که منجر به کاهش شدید تعداد کشتی‌های عبوری از این مسیر تجاری مهم بین اقیانوس آرام و اطلس شده، پیش‌بینی می‌شود قیمت مواد غذایی در سال آینده میلادی در انگلیس با رشد چشمگیری مواجه شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «آی»، پس از تشدید خشکسالی و کم آب شدن کانال پاناما، ده‌ها کشتی مجبور شدند هفته‌ها در صف عبور از  این کانال بمانند. همین امر سبب شده هشدار‌هایی صادر شود که برخی کالا‌های پرفروش در کریسمس (از گوشی موبایل گرفته تا دوچرخه و چراغ‌های تزئینی) به موقع به مغازه‌ها نخواهد رسید. 

افزون بر این، کارشناسان نسبت به مشکلات عرضه کالا‌های فاسد شدنی مثل انواع میوه‌ها و سبزیجات هشدار داده‌اند. گفته می‌شود کالا‌های فاسد شدنی که از کشور «پرو» به سمت انگلیس در حرکت بودند، ممکن است در کانال پاناما گرفتار شده باشد که چنین رخدادی سبب کمبود در عرضه خواهد شد.

هشدار افزایش قیمت مواد غذایی انگلیس در فصل زمستان

شایان ذکر است، انگلیس در ماه‌های زمستان برای تامین برخی میوه‌ها و سبزی‌های خود به بازار آمریکای جنوبی وابسته است. پرو هر ساله کالا‌هایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد پوند به انگلیس صادر می‌کند که شامل ۳۵۰ میلیون پوند محصولاتی مثل میگو، انبه، چای، قهوه و کاکائو می‌شود.