افزایش ۹۰ درصدی اعتیاد به قرص‌های آرام بخش در اسرائیل

 روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه فاش کرد، از زمان آغاز جنگ در نوار غزه میانگین استفاده از داروهای آرامش بخش 90 درصد افزایش یافته و برخی از اسرائیلی‌ها تا مرز اعتیاد به آن پیش رفته‌اند.

یوفال بوگانو خبرنگار مسایل اجتماعی روزنامه معاریو در گزارش خود در این رابطه نوشت: هیئت بهداشت عمومی اسرائیل از افزایش شدید تقاضای مشاوره از سوی اسرائیلی‌ها به دلیل اعتیاد به داروهای آرام بخش خبر می‌دهد.

این در حالی است که منابع آگاه به رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند، طی اکتبر گذشته، میزان تجویز داروهای آرام بخش و داروهای مربوط به بیماری‌های روانی و معالجه استرس ناشی از وحشت در مقایسه با ماه قبل از آن 11 درصد افزایش پیدا کرد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در خبری اعلام کرده بود، حملات موشکی (مقاومت) باعث سه برابر شدن مشکلات روحی وروانی در میان اسرائیلی‌ها شده است به نحوی که بسیاری از اسرائیلی‌ها قادر به بازگشت به روتین روزمره خود نبوده و شمار دیگر نیز دچار روانپریشی‌های مزمن شده‌اند.

خواب‌‌هایی که واشنگتن برای آینده غزه دیده است

گفتنی است پیش از این نیز رسانه‌های عبری زبان به نقل از مسئولین بهداشت روانی اسرائیلی خبر داده بودند که میزان درخواست کمک و مشاوره روانی در اسرائیل بعد از آغاز جنگ 6 برابر شده و ساختار طب روانپزشکی در اسرائیل ظرفیت و توانایی ارائه خدمات به تمامی آنها را ندارد.