شکایت اتحادیه اروپا از شبکه اجتماعی ایکس

اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه‌ای را پیرامون شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دارد و به هیچ عنوان از سیاست‌های خود در این زمینه عقب نشینی نمی‌کند. همین امر تاکنون باعث شکایت‌های متعدد از غول‌های فناوری اطلاعات از جمله شرکت آلفابت (مالک برند گوگل) شده که با صد‌ها میلیون یورو جریمه همراه بوده است.  

 

به گزارش تله تریدر، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا از شکایت بروکسل از شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر داد.  

وی با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اتحادیه اروپا در حال آغاز رویه‌های مربوط به شکایت از شرکت ایکس به دلیل نقض مشکوک تعهدات قانونی اتحادیه اروپا در رسیدگی به محتوای غیرقانونی و اطلاعات نادرست است.  

این بیانیه می‌افزاید: کمیسیون اروپا اکنون مراحل رسمی ارزیابی این موضوع که آیا شرکت ایکس ممکن است قانون خدمات دیجیتال را در زمینه‌های مرتبط با مدیریت ریسک، تعدیل محتوا، الگو‌های نامشخص، شفافیت تبلیغات و دسترسی به داده‌ها برای محققان نقض کرده باشد را آغاز کرده است.  

شکایت اتحادیه اروپا از شبکه اجتماعی ایکس

مارگارت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا نیز اعلام کرد شواهدی که ما در حال حاضر در اختیار داریم برای آغاز رسمی دادرسی علیه شبکه اجتماعی ایکس کافی است.