واکنش ترامپ به رد صلاحیتش در کلرادو

استفان چانگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: « دادگاه عالی کلرادو تصمیمی کاملاً ناقص صادر کرد و ما به سرعت به دادگاه عالی ایالات متحده مراجعه خواهیم کرد تا درخواست تعلیق کامل این تصمیم ضد دموکراتیک را بدهیم.»

به گزارش روسیا الیوم، دادگاه عالی کلرادو دیروز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا رد صلاحیت و او را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ محروم کرد. این برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که دادگاه کلرادو از اصلاحیه قانون اساسی برای حذف ترامپ از رقابت‌های انتخاباتی استفاده کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و سایرین از حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی رقابت می‌کنند و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی، اعلام کرده است که قصد دارد برای دور دوم برای حزب دموکرات نامزد شود.

واکنش ترامپ به رد صلاحیتش در کلرادو

ترامپ قول داد جنگ جهانی سوم را متوقف کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده بار دیگر بر تعهد خود برای جلوگیری از یک درگیری بالقوه جهانی تاکید کرد و آن را یک رویداد غیرمتعارف و فاجعه‌بار توصیف کرد. ترامپ طی سخنرانی در میان حامیان خود در آیووا تاکید کرد که این یک جنگ عادی نخواهد بود و نسبت به نابودی در مقیاسی بی سابقه هشدار داد. رئیس سابق دولت آمر یکا ضمن هدف قرار دادن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، او را تهدیدی برای دموکراسی توصیف کرد.