طوفان‌الاقصی گرگ‌ها را به جان هم انداخت

عملیات طوفان‌الاقصی علاوه بر اینکه هیمنه پوشالی اسرائیل در عرصه نظامی را درهم شکست باعث شده تا اختلافات کشور‌های حامی این رژیم با سران آن علنی شود.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی خواستار تغییر کابینه نتانیاهو شده و او را تندروترین دولت تاریخ رژیم صهیونیستی خوانده و گفته با وجود اینکه نتانیاهو دوست خوب اوست، اما باید تغییر کند. 

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار کرد: تل‌آویو به‌دلیل بمباران‌های کور در حال از دست دادن حمایت‌های خود است. نتانیاهو باید کابینه خود را تقویت کرده و تغییر دهد تا راه حلی بلندمدت برای مناقشه اسرائیل و فلسطین پیدا کند.

بایدن ادامه داد: برای آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر ساعت‌ها با قطری‌ها و مصری‌ها صحبت کردم. امنیت یهودیان به معنای واقعی کلمه در خطر است.

وی اضافه کرد: کابینه کنونی، افراطی‌ترین کابینه (از زمان تأسیس این رژیم جعلی) است و راه حل دو دولتی را نمی‌خواهد. نتانیاهو نمی‌تواند در آینده به تشکیل دولت فلسطین نه بگوید.

این اظهارات بایدن نشان‌دهنده آن است که بمباران مردم بی‌دفاع غزه پس از شکست سختی که رژیم اسرائیل در عملیات طوفان‌الاقصی خورد باعث بی‌اعتباری رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی جهان به‌ویژه حامیانش شده است.

شهر‌های بسیاری در دنیا به‌ویژه در اروپا و آمریکا علیه کشتار و نسل‌کشی مردم غزه توسط اسرائیلی‌ها تظاهرات کردند و این رژیم دیگر مثل سابق حمایت مردم غرب را ندارد.

اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر روش جنگ است

حسین نوش‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اختلافات بایدن و نتانیاهو گفت: شاعر می‌گوید جان گرگان و سگان از هم جداست. این‌ها در حالی که گرگ‌صفت و سگ‌صفت هستند گاهی چنین اختلافاتی را با هم دارند.

وی ادامه داد: اختلافات این‌ها در شیوه‌هاست و نه هدف‌ها. یعنی همه قدرت‌های استکباری و شیطانی در پشت پرده و روی صحنه از کشتار مردم غزه حمایت کردند و اگر جایی اختلاف وجود دارد اختلاف در نحوه چگونگی مقابله با جریان مقاومت است وگرنه این‌ها در هدفشان مشترکند و همه به‌دنبال یک نتیجه هستند و آن از بین بردن جریان مقاومت در منطقه، کشتار فلسطینیان و نسل‌کشی در غزه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بخشی از اختلافات بایدن و نتانیاهو ظاهرسازی و فریبکاری است و بخش دیگر هم ناشی از اختلاف بر سر روش‌ها است.

نوش‌آبادی گفت: اظهارات نتانیاهو مبنی بر اینکه سی سال است جلوی تشکیل کشور فلسطین را گرفته نشان از روز‌های آخر دولت نتانیاهو دارد.

نتانیاهو که قبل از عملیات طوفان‌الاقصی، کابینه‌اش در حال فروپاشی بود با درگیر شدن در جنگ فکر می‌کرد بقایش تضمین شده است، اما اظهارت رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تغییر کابینه نتانیاهو باعث شد تا نتانیاهو متوجه شود علاوه بر اینکه حمایت طرفداران خود در سرزمین‌های اشغالی را از دست داده، حمایت‌های بین‌المللی را هم از دست داده است.

طوفان‌الاقصی گرگ‌ها را به جان هم انداخت

طوفان‌الاقصی، کابینه نتانیاهو را به شدت تضعیف کرد

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بروز اختلافات بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اختلافات بین بایدن و نتانیاهو ناشی از دغدغه رژیم آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی است و این اثبات می‌کند که آمریکا به شدت نگران این رژیم است، چون به شدت از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا متوجه شده که با دولت نتانیاهو نمی‌شود رژیم صهیونیستی را اداره کرد و جنگ غزه فروپاشی دولت نتانیاهو را تحت تاثیر قرار داد وگرنه کابینه نتانیاهو در آستانه سقوط بود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: مبنا و اساس رژیم صهیونیستی ارعاب و وحشت برای کسب قدرت است بنابراین آمریکا از روزی که بنیان رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی گذاشته شد تا به امروز حامی جدی این رژیم بوده و به شدت نگران زوال رژیم صهیونیستی است و سعی می‌کند آن را تقویت و محافظت کند.

حیدری بیان کرد: فرمانده میدان در جنگ غزه آمریکاست، چون رژیم صهیونیستی دیگر کنترلی بر اوضاع نداشت و کابینه نتانیاهو در آستانه فروپاشی بود لذا آمریکا نگران شخص نتانیاهو نیست بلکه نگران رژیم است، چون هزینه‌های سنگینی برای حفظ رژیم اشغالگر قدس می‌دهد و هر سال بودجه‌های کثیری به صهیونیست‌ها می‌دهد و با اهدای مدرن‌ترین موشک‌ها و هواپیما‌ها و ... از آن حمایت می‌کند.

وی گفت: اثر جنگ غزه و مقاومت حماس بر اختلاف بین آمریکا و اسرائیل مشهود است و این عملیاتی که حماس انجام داد و مقاومت آن باعث سردرگمی رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است و این جنگ باعث شده کابینه نتانیاهو به شدت تضعیف شود و در آستانه فروپاشی باشد لذا آمریکا با تمام امکانات و توان آن را حمایت می‌کند.