حمله پهپادی یمن به ناوشکن آمریکایی

 سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۳ دسامبر (شنبه)، دو موشک بالستیک ضد کشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها (ارتش یمن ) به خطوط کشتیرانی بین‌المللی در جنوب دریای سرخ شلیک شد اما هیچ گزارشی مبنی بر آسیب وارد شدن به کشتی‌ها در این منطقه مخابره نشده است.

بر اساس گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: «ساعت ۱۵ تا ۲۰ (به وقت صنعا)، ناوشکن یو اس اس لابون در حال گشت زنی در جنوب دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات «نگهبان رفاه» بود و چهار پهپاد را که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت این ناوشکن به پرواز درآمده بودند، رهگیری کرد. این حادثه تلفات جانی یا خسارتی به همراه نداشته است.»

حمله پهپادی یمن به ناوشکن آمریکایی

در ادامه این بیانیه آمده است: «حدود ساعت ۲۰ شب (به وقت صنعا)، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا گزارش‌هایی از دو کشتی در جنوب دریای سرخ دریافت کرد که به آنها حمله شده است. گزارش نخست از کشتی M/V BLAAMANEN، یک نفتکش حامل پرچم نروژ دریافت شد، طبق گزارش دریافتی یک پهپاد حوثی‌ها به این کشتی نزدیک شد اما این حمله خسارت و یا تلفاتی به همراه نداشته است. کشتی دوم، M/V SAIBABA، یک نفتکش حامل نفت خام با پرچم هند و متعلق به گابن بود که که توسط یک پهپاد مورد حمله قرار گرفت.»

سنتکام در ادامه اعلام کرد: این دو حمله، چهاردهمین و پانزدهمین حمله به کشتی‌های تجاری توسط «حوثی‌ها» از ۱۷ اکتبر تاکنون بود.