پیامدهای حضور مجدد احتمالی ترامپ در قدرت

«ویلیام بار»، ‌دادستان‌کل سابق آمریکا که در سال ۲۰۲۰ کاخ سفید را ترک کرد، از اعضای کابینه احتمالی آینده ترامپ خواست از تجربه تلخ او و همکارانش در دولت قبلی عبرت گرفته و در صورت انتخاب مجدد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا بازیچه دست او نشوند.

بیل بار تاکید کرد افرادی که در دولت احتمالی آینده ترامپ به‌عنوان دادستان کل منصوب می‌شوند باید با سوءاستفاده او از قدرت دولتی مخالفت کنند.

این مقام عالی‌رتبه سابق در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفت: " اگر او برای دومین بار پیروز شود، نمی‌دانم از چه ملاحظاتی می‌توان برای عقب‌نشینی از ایده‌های بد ترامپ استفاده کرد. اما کار اصلی که می‌توان انجام داد این است که به او تذکر داده شود که این موضوعات چگونه به چشم‌اندازهای دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش صدمه خواهد زد. "

دادستان‌کل سابق با اشاره به این‌که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ ثمربخش نخواهد بود گفت: "یکی از دلایلی که من با ترامپ مخالف هستم این است که فکر نمی‌کنم او کشور را به جلو پیش ببرد. "

پیامدهای حضور مجدد احتمالی ترامپ در قدرت

ویلیام بار پس از برکناری از قدرت، ‌همواره انتقادات زیادی علیه ترامپ مطرح و از او برای نامزدی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ حمایت نکرده است. او از رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه خواست تا از نامزدی نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد، حمایت کنند.