وحشت اسرائیل از ورود جدی حزب الله به جنگ

 شماری از رسانه‌های عبری زبان در گزارش‌ها و تحلیل‌های خود در تارنماهایشان منتشر شد به اوضاع لبنان پرداخته و از ضربات دردناکی که تاکنون حزب الله به اسرائیل وارد کرده سخن گفتند.

نیر دفوری خبرنگار مسایل نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در تحلیلی در این رابطه گفت: حزب الله ظرفیت آسیب رساندن شدید به ما را دارد، این گروه می‌تواند ضربات دردناک و روزهای سختی را برای ما رقم بزند، اما با این حال تحولاتی که در جنوب رخ می‌دهند، به طور مستقیم بر روند حوادث در شمال هم تاثیر گذار‌اند.

دفوری همچنین به دغذغه بزرگتری اسرائیل در مرزهای شمالی اشاره و گفت: هیچ کس اطلاعات دقیقی در مورد تونل‌های موجود در شمال ندارد، من مدت هاست که با منابع مختلفی گفتگو می‌کنم اما تمامی این منابع تاکید می‌کنند که هیچ اطلاعی در مورد تونل‌های موجود در جبهه شمالی ندارند اما این به آن معنی نیست که حزب الله ما را با اقدامی غافلگیر نخواهند کرد.

این خبرنگار همچنین خاطر نشان کرد بعد از مدتی شاید خود را در مقابل افزایش تنش ببینیم که این امر در صورت وقوع هزینه‌‌هایی هم در پی خواهد داشت.

شبکه تلویزیون کان هم با اشاره به اظهارات مسئولین مختلف اسرائیلی در مورد لبنان و تهدیدهای رسانه‌ای آنها گفت: پیام‌ها و نوع گفتمانی که اعضای کابینه جنگ برای حزب الله دارند، ما را به یاد روزهای قبل از 7 اکتبر می‌اندازد.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اعلام کرد، حزب الله با یک تلاش بسیار محدود و کوچک توانست مرزهای شمالی را فلج کند از اینرو به طور حتم ظرفیت اقدامات بیشتر را دارد.

الون اویتار خبرنگار مسایل فلسطین این شبکه عبری زبان در این رابطه افزود: حزب الله توانمندی انجام اقدامات بیشتری را علیه اسرائیل دارد.

در همین راستا برخی از فعالان فضای مجازی اسرائیلی هم خبر دادند، نظامیان اسرائیلی در مرز با لبنان با نگرانی می‌خوابند و تلاش می‌کنند تا پشت بام‌های مستحکم را از بیم سقوط موشک بر سرشان انتخاب کنند.

به گفته این فعالان بعد از دو ماه و نیم از حضور نظامیان در منطقه مرزهای شمالی، وحشت از موشک‌های ضد زره حزب الله همچنان حرف اول را در میان نظامیان می‌زند.

در این بین برخی از رسانه‌ها و کانال‌های خبری اسرائیلی از وحشت جدید در منطقه شمال فلسطین اشغالی پرده برداشتند.

وحشت اسرائیل از ورود جدی حزب الله به جنگ

به گفته این منابع برخی از ژنرال‌های اسرائیلی نسبت به احتمال وجود تونل‌های متعلق به حزب الله در زیر منطقه شمال (فلسطین اشغالی) هم مرز با لبنان، هشدار می‌دهند، فرمانده منطقه شمالی ارتش اسرائیل هم در بازدید از مرز لبنان ادعا کرد، اطلاعات مربوط به تونل‌ها را همچنان محرمانه نگه می‌داریم اما در حال حاضر نمی‌تواند موعدی برای بازگشت ساکنان این مناطق بدهد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم به نقل از ژنرال یوری گوردین فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیست نوشت: خطر تونل‌های حزب الله در سایه کشف یکی از تونل‌های بزرگ حماس در نوار غزه، نگران کننده تر هم شده است، ما اکنون باید هم در روی زمین و هم زیر آن به مقابله بپردازیم، از اینرو اگر تهدید حقیقی را کشف کنیم آن را محرمانه نگه نخواهیم داشت و به اطلاع عمومی می‌رسانیم.