پاپ: قلب ما در بیت الحم است

  پاپ یکشنبه در سخنانی در کلیسای سنت پیتر واتیکان گفت: امشب قلب‌های ما در بیت‌لحم است، جایی که شاهزاده صلح بار دیگر با منطق پوچ جنگ و درگیری‌های مسلحانه رانده شده و حتی امروز در دنیا جایی برای آن باقی نمانده است.

پاپ در این سخنرانی بارها به جنگ و خشونت اشاره کرد اما نامی از اسرائیل و غزه نبرد. این در حالی است که وی شنبه در مراسم دیگری گفت: ما به برادران و خواهرانی که از جنگ رنج می‌برند، نزدیک هستیم. ما به فلسطین، اسرائیل و اوکراین فکر می‌کنیم.

پاپ فرانسیس تاکنون بارها خواستار پایان دادن به درگیری در نوار غزه و تضمین کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه شده است.

وی اخیرا بار دیگر «آتش‌بس فوری بشردوستانه» در غزه و پایان این «رنج بزرگ» را خواستار شد و گفت: لطفا به سلاح نه و به صلح آری بگویید.

پاپ

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه یکشنبه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۰۴۲۴ نفر خبر داد. وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این تجاوزات را ۵۴ هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد.