میلیون‌ها آمریکایی شب کریسمس تنها هستند

 یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حدود ۱۹ میلیون آمریکایی کریسمس امسال را تنها می‌گذرانند. این به معنای آن است که از هر ۱۴ آمریکایی، یک نفر در شب کریسمس تنها است.

به گزارش دیلی میل، در این نظرسنجی «تنها» بودن بدین معنا است که فرد در یک خانواده تک نفره زندگی می‌کند و شب کریسمس را به دیدن کسی نمی‌رود. 

ایالتی که بیشترین افراد تنها را دارد «اورگان» است. گفته شده ۴۵ درصد جمعیت این ایالت امشب تنها خواهند بود که این امر می‌تواند با کهن‌سالی جمعیت آن مرتبط باشد. آمار‌ها نشان می‌دهند در اورگان از هر ۵ نفر یک نفر ۶۵ سال به بالا است.

ایالت‌های جنوبی مثل «تنسی» و «می‌سی‌سی‌پی» درصد پایین تری از تنهایی را گزارش کرده‌اند (۱۷ درصد) که منعکس کننده ارزش‌های سنتی در جنوب آمریکا است. همچنین در ایالت تنسی هزینه‌های زندگی پایین‌تر است که زندگی در قالب خانواده‌های بزرگ را ساده‌تر می‌کند. 

میلیون‌ها آمریکایی شب کریسمس تنها هستند

بیش از یک چهارم افرادی که قرار است شب کریسمس تنها باشند می‌گویند برای گذراندن زمان به بازی‌های آنلاین رو می‌آورند. از هر ۵ نفر یک نفر می‌گوید به تماشای فیلم می‌نشیند و ۱۵ درصد هم گفته‌اند خود را به یک سرگرمی مشغول خواهند کرد. ۱۵ درصد دیگر گفتند که روز خود را به آشپزی می‌گذرانند و از هر ۱۰ نفر یک نفر بیان کرد که به دنبال فعالیت‌های داوطلبانه می‌رود.

تحقیقات قبلی نشان داده که افراد تنها تا ۳۰ درصد بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند. آن‌ها همچنین در معرض خطر بیشتری برای زوال عقل، سکته مغزی، افسردگی، اضطراب و مرگ زودرس هستند.

سطوح تنهایی سال‌ها است که در حال افزایش است، اما در بحبوحه قرنطینه کرونا سرعت رشد انزوا بیشتر شده است.