دستور آماده باش فوری رهبر کره شمالی برای جنگ

رسانه های دولتی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از حزب خود خواسته است که آمادگی‌های جنگی این کشور از جمله توان هسته‌ای را بیشتر کنند.

این اظهارات یک هفته پس از آن بیان شده است که کیم جونگ اون هشدار داد اگر دشمنان پیونگ‌یانگ با سلاح هسته‌ای خشم آن را برانگیزند، کره شمالی برای حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

کیم جونگ اون در نشست پایان سال حزب حاکم کره شمالی که انتظار می‌رود در آن تصمیماتی کلیدی برای سیاست این کشور در سال ۲۰۲۴ اتخاذ شود، از حزب خود خواست که آمادگی جنگی این کشور چه در زمینه دفاعی و چه در زمینه تسلیحات هسته‌ای را بالاتر ببرند.

وی همچنین تاکید کرد که «شرایط نظامی» در شبه جزیره کره به دلیل تقابل‌های «بی‌سابقه» واشینگتن و متحدانش با کره شمالی است.

سئول، توکیو و واشنگتن به دنبال آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه پیونگ یانگ در سال جاری، همکاری‌های دفاعی خود را افزایش داده‌اند و اخیرا نیز سامانه‌ای را برای به اشتراک‌گذاری فوری اطلاعات مربوط به پرتاب موشک‌های کره شمالی ایجاد کرده‌اند.

دستور آماده باش فوری رهبر کره شمالی برای جنگ

همچنین یک فروند زیردریایی هسته‌ای ایالات متحده در اوایل ماه دسامبر وارد شهر بندری بوسان کره جنوبی شد و واشنگتن بمب‌افکن‌های دوربرد خود را در رزمایش با سئول و توکیو به پرواز درآورد.

پیونگ‌یانگ نیز امسال با موفقیت یک ماهواره شناسایی را پرتاب کرد، متممی بر قانون اساسی خود با هدف تثبیت قدرت هسته‌ای این کشور افزود و پیشرفته‌ترین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را آزمایش کرد.