نصرالله از طرح‌های جنگی جدید حزب‌الله رونمایی می‌کند

 تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به تحولات جنگ فرسایشی مقاومت لبنان در کنار پیروزی‌های گسترده مقاومت فلسطین سخنرانی دبیرکل حزب الله در روز چهارشنبه جاری را آکنده از موارد جدید دانست.

 «عبدالباری عطوان» در مقاله‌ای در رای الیوم با اشاره به تحولات جبهه جنوب لبنان و جنگ فرسایشی خاموش در این جبهه آورده است: حملات حزب الله وارد مرحله جدیدی شده است و شاهد افزایش دامنه حملات و استفاده تسلیحات پیشرفته‌تر در حملات روز‌های اخیر بودیم؛ موضوعی که نگرانی در میان محافل سیاسی و نظامی صهیونیست ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: رسانه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی درباره شمار صهیونیست‌های آواره در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حملات حزب الله لبنان اعلام کرد که بیش از ۲۳۰ هزار نفر آواره شده اند و مقامات اسرائیلی به دنبال پنهان نگه داشتن این آمار فاجعه بار از افکار عمومی از طریق سانسور نظامی شدید هستند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از بحران بغرنج اقتصادی در شمال فلسطین اشغالی گزارش داد و به رویدادی جالب یعنی ممانعت از تداوم فرار صهیونیست‌ها از سوی تل آویو اشاره کرد و اینکه این شهرک نشینان جز در موارد نادر نمی‌توانند از این شهرک‌ها خارج شوند، موضوعی که از سال ۱۹۴۸ رخ نداده است.

عطوان بیان کرد: «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی باره‌ها تهدید به حمله به جنوب لبنان برای توقف جنگ فرسایشی و غلبه بر حزب الله و تهدید موجودیتی شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی و بازگردانیدن شهرک نشینان فراری به شهرک‌ها کرده است؛ اما این تهدیدات جنبه عملی به خود نگرفته است، زیرا به خوبی از نتایج فاجعه بار این تهدیدات که بارزترین آن گسترش دامنه جنگ غزه و ورود حزب الله با توان تمام به عرصه جنگ است، اطلاع دارد.

وی ادامه داد: ما از موشک‌های بالستیک نقطه زن سخن می‌گوییم که تاکنون از آن‌ها استفاده نشده و نیز تسلیحات دیگری سخن می‌گوییم که استفاده از آن‌ها به مثابه شوک بزرگ به رژیم اشغالگر و ارتش آن، به گفته یک منبع بسیار نزدیک به محور مقاومت خواهد بود.

این تحلیلگر ادامه داد: «عاموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا طی روز‌های آتی به لبنان می‌رود تا جبهه جنوبی لبنان را آرام و جنگ فرسایشی را متوقف کند. این فرستاده حامی اسرائیل مانند معلم خود «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به خوبی می‌داند که ورود حزب الله با تمام توان نظامی در جنگ همبستگی با غزه به مثابه اعلام عملی آغازی بر پایان رژیم اشغالگر خواهد بود.

نصرالله از طرح‌های جنگی جدید حزب‌الله رونمایی می‌کند

عطوان در ادامه به سخنرانی روز چهارشنبه هفته جاری سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرده و آورده است: سخنرانی نصرالله به سئوالات زیادی درباره اوضاع جاری در جبهه لبنان که در این روز‌ها در اذهان می‌گذرد، پاسخ می‌دهد و شاید به شکل مستقیم یا غیرمستقیم از طرح‌های جنگی آتی رونمایی کند و همچنین علت وارد نشدن با تمام توان در جنگ غزه و اکتفا به جنگ فرسایشی مرحله‌ای را بیان کند.

این تحلیلگر نوشت: ما نمی‌خواهیم که در دام گمانه زنی گرفتار شویم، اما آنچه می‌توان گفت این است که این سخنرانی موضوعات جدیدی به همراه خواهد داشت بویژه که پس از پیروزی بزرگ در غزه و پس از ترور سردار رضی موسوی مشاور سردار سلیمانی و یکی از بارزترین مسئولان ایرانی در سطح تسلیح مقاومت لبنان، کرانه باختری، غزه، عراق و چه بسا یمن رخ می‌دهد. اذعان اسرائیلی‌ها به فرار ۲۳۰ هزار شهرک نشین از شمال فلسطین اشغالی بر اثر موشک‌های حزب الله که برای اولین بار پس از ۷۵ سال رخ می‌دهد، به مثابه شکست بزرگ پروژه بزرگ صهیونیزم است که اساس شکل گیری و تداوم آن بر اسکان است و نه آوارگی. این پیروزی بزرگ برای مجموعه وحدت میادین در فصل اول آن است و روز‌های آتی آکنده از تحولات شوک آور برای اشغالگران و حامی آمریکایی آن خواهد بود.