آوارگی ۲۳۰ هزار اسرائیلی از ترس حزب‌الله

درحالی که بسیاری از شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی از ترس حملات حزب‌الله تعطیل شده‌اند و آمد و شد در این شهرک‌ها ممنوع است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که حدود 230 هزار اسرائیلی از شهرک‌های شمالی در نتیجه حملات حزب‌الله لبنان ، آواره شده‌اند.

این روزنامه آمریکایی اعلام کرد، علاوه بر آن شهرک‌نشینان در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) از مشکلات اقتصادی بزرگی رنج می‌برند و تاثیرات جنگ در این منطقه تنها محدود به وضعیت امنیتی نیست، بلکه مربوط به شرایط روانی و اقتصادی اسرائیلی‌ها نیز می‌شود.

بر اساس این گزارش نگرانی در میان شهرک‌نشینان اسرائیلی در جبهه شمالی هم‌زمان با تشدید حملات حزب‌الله، افزایش یافته و شبکه 13 تلویزیون رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که اسرائیلی‌ها در جبهه شمالی در مرز فروپاشی در سطوح مختلف قرار دارند.

حزب‌الله که از 8 اکتبر یعنی یک روز بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی مستقیما به این نبرد پیوست، به اذعان محافل نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی با حملات پی در پی و شدید خود جبهه شمالی فلسطین اشغالی را به کلی فلج و ارتش اسرائیل را در این جبهه زمین‌گیر کرده و هر روز تلفات سنگینی به آن وارد می‌کند.

۲۳۰ هزار اسرائیلی در جبهه شمالی از ترس حزب‌الله آواره شده‌اند

«آویخای استرن» رئیس موسسه موسوم به شهرداری شهرک کریات شمونه اعلام کرد که یگان ویژه رضوان حزب‌الله همچنان در حصار مرزی حضور دارد و شهرک‌نشینان اسرائیلی تا زمانی که نیروهای رضوان در این مرزها باشند به خانه‌های خود برنمی‌گردند. تا زمانی که کابینه و ارتش اسرائیل تضمین ندهند که حزب‌الله حمله غافلگیرانه‌ای مشابه حماس انجام نخواهد داد، ساکنان شهرک‌های شمالی نمی‌توانند به خانه‌های خود برگردند. نیروهای حزب‌الله در حصار مرزی حضور دارند و تا زمانی که این تهدید را برطرف نکنیم هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند ما یک روز صبح از خواب بیدار شویم و با اتفاقی مشابه حادثه‌ای که یک ماه قبل در شهرک‌های اطراف غزه رخ داد، مواجه نشویم.