محرومیت ۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه از دریافت خدمات

۱۰ صبحی سکیک، رئیس بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین در بیانیه‌ای گفت: «پس از اینکه بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین برای درمان سرطان مجبور به توقف فعالیت شد، ۱۰۰۰۰ بیمار سرطانی با شرایط محدودکننده و غیرانسانی مواجه هستند.»

به نقل از آناتولی، وی افزود: «در حال حاضر بیماران سرطانی در غزه به داروهای بیماری خود دسترسی ندارند.» سکیک از کشورهای سراسر جهان خواست تا به راه‌اندازی مجدد این بیمارستان کمک کنند و آن را «تنها راه نجات بیماران سرطانی در غزه» خواند.

در پایان ماه اکتبر، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین پس از بمباران شدید ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به توقف فعالیت خود شد.

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، دولت ترکیه بودجه ساخت این بیمارستان را که تنها بیمارستان در غزه است که دارای بخش انکولوژی پزشکی است، پرداخت کرد. بیمارستان دوستی ترکیه و فلسطین دارای ۶ طبقه و مساحت ۳۴۸۰۰ مترمربع با ظرفیت ۱۸۰ تخت می‌باشد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر ازسرگرفته شد.

۱۰ هزار بیمار سرطانی در غزه از دریافت خدمات محروم شده‌اند

وزارت بهداشت غزه عصر دوشنبه در هشتاد و هفتمین روز جنگ اعلام کرد که شمار شهدا به ۲۱ هزار و ۹۷۸ تن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۵۷ هزار و ۶۹۷ تن اعلام کرد.