چالش سخنرانی‌های «پر از گاف» بایدن برای کارکنان کاخ سفید

 گزارشات جدیدی نشان می‌دهد که « جوبایدن » رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل عدم اجرای صحیح برخی از سخنرانی‌های خود با کارمندان کاخ سفید درگیر چالش جدی شده است.

به گزارش «نیوزویک»اظهارات متفاوت و گاها متناقض بایدن در ماه‌های اخیر بر سر موضوعاتی مانند جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس و موضوعات مربوط به «شی‌جین پینگ»رئیس‌جمهور چین با واکنش‌های منفی متعددی مواجه شده است.

بر همین اساس، یک مقاله منتشر شده توسط رویترز نشان می‌دهد که چگونه برخی از اظهارات بایدن برای کارکنان کاخ سفید که به دنبال حفظ وی بر قدرت هستند، دردسرساز شده است.

این مقاله در حالی منتشر می‌شود که بایدن با وجود نگرانی‌های برخی از دموکرات‌ها در مورد سن و سال وی همچنان به تلاش خود برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ادامه می‌دهد. در حالی که برخی از نظرسنجی‌های انجام گرفته نشان می‌دهند که وی در رقابت رودرو با رئیس‌جمهور سابق آمریکا«دونالد ترامپ» هم بسیار از وی عقب‌تر است.

بایدن همچنان نامزد پیشتاز حزب دموکرات‌ها در آمریکاست. با این حال تلاش جمهوری‌خواهان برای سو استفاده از گاف‌هایی که در صحبت‌هایش می‌دهد و برخی از اظهارات غیرواقعی‌اش در مورد مسائل مهم این سوال را ایجاد کرده است که آیا واقعا او بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری 4 سال آینده آمریکاست.

در این مقاله بر این موضوع تاکید شده است که بایدن در اکثر سخنرانی‌های سیاسی خود به راهنمایی‌هایی که از طریق گوشی به وی‌ می‌شود، تکیه کرده و همین موضوع موجب شده تا در ماه‌های اخیر چندین بار به اشتباه اظهاراتی را بیان کند که منجر به سردرگمی و ایجاد چالش‌هایی برای کارکنانش در کاخ سفید شده است.

در مقاله مذکور آمده است که موضوع سخنرانی‌های بایدن در برنامه‌های زنده‌ای که کارکنانش به وی یادآوری می‌کند چه موضوعاتی را باید مطرح کند با سیستم کاخ سفید برای حفظ وی در قدرت کاملا متضاد است. نظرات بایدن در این برنامه‌ها گاهی اوقات حتی دستیارانش را گیج و مبهوت و البته نگران می‌سازد و آنها مجبور می‌شوند بعد از عنوان کردن اظهارات اشتباه بایدن برای توضیح دادن و اصلاح آنها اقدام دیگری انجام دهند.

چالش سخنرانی‌های «پر از گاف» بایدن برای کارکنان کاخ سفید

به نوشته رویترز کارکنان کاخ سفید گاهی اوقات مجبور می‌شوند که پس از سخنرانی‌های بایدن توضیحاتی را در این رابطه که چرا برخی از اظهارات وی در تضاد با سیاست رسمی ایالات متحده است، بدهند.

در این مقاله به دو مورد خاص از موضوعاتی که بایدن در مورد آنها مدام اظهارات متناقض و یا اشتباهی را طرح می‌کند، اشاره شده است. اول از همه موضوع جنگ غزه و مورد دوم هم موضوع مربوط به سیاست‌خارجی آمریکا در قبال کشور چین است.

رویترز در این رابطه نوشته است: بایدن خود را به عنوان حامی قوی اسرائیل معرفی کرده است و استدلال می‌کند پس از ماجرای حمله حماس در ۷ اکتبر، اسرائیل حق دارد از حق خود دفاع کند. با این حال او در اظهارات دیگری به اسرائیل در باب شمار کشته‌شدگان غیرنظامی هشدار داده است.

اظهارات وی سوالاتی را در مورد وضعیت روابط میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی برانگیخت، اگرچه «جان کربی» سخنگوی دولت بایدن هم در راستای اصلاحات اظهارات وی عنوان کرد که او صرف در مورد تلفات غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده است.

مورد دیگری از اظهارات بایدن که در گزارش مذکور مورد توجه قرار گرفته است به ماجرای «دیکتاتور» خواندن رئیس‌جمهور چین مربوط می‌شود. وی در این اظهارات عنوان کرده بود که شی‌جین پینگ بر یک کشور کمونیستی حکومت می‌کند که اساسا شکل حکومت آن هم کاملا متفاوت از حکومت کشور آمریکاست. اظهاراتی که موجب شد پکن به آنها واکنش نشان داده و آنها را غیرمسوولانه و اشتباه عنوان کند.

اشتباهات گفتاری و گاف‌های عجیب و غریب بایدن موجب شده است تا جمهوری‌خواهان بارها و بارها صلاحیت وی برای نامزد دوباره حزب دموکرات جهت شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را نقد کنند و دونالد ترامپ به عنوان رقیب اصلی انتخاباتی او بارها وی را مورد تمسخر قرار دهد.