تلاش بن سلمان برای پایان جنگ در غزه

 خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد که محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان طی نشستی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در شهر العلا عربستان برای بررسی توقف تجاوز رژیم صهیونیستی ضد غزه دیدار و رایزنی کرد.

بر پایه این گزارش، شاهزاده «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد و نخست وزیر این کشور شامگاه امروز (دوشنبه) در اردوگاه زمستانی در شهر «العلا» در شمال غرب کشورش، میزبان «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا بود و طی این دیدار، دو طرف، محورهای مختلف روابط ریاض و واشنگتن و زمینه‌های همکاری فیمابین و راه‌های توسعه آن در راستای دستیابی به منافع مشترک دو کشور را بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، ولیعهد عربستان و وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار خود که با حضور شماری از وزرا و مقام‌های بلندپایه ریاض و سفرای دو کشور در ریاض و واشنگتن انجام شد، درباره رخدادهای جاری منطقه و اوضاع بین المللی و تلاش‌های صورت گرفته در قبال دستیابی به امنیت و ثبات به ویژه آخرین تحولات نوار غزه تبادل نظر کردند.

در همین ارتباط، بن سلمان بر اهمیت توقف «عملیات نظامی»، تشدید تلاش‌ها در سطح انسانی و اقدام برای ایجاد شرایط جهت بازگشت ثبات و تحقق صلح در راستای تضمین دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود و تحقق صلح عادلانه و پایدار تاکید کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر چند روزه خود به کشورهای خاور میانه برای رایزنی درباره تحولات مربوط به جنگ رژیم صهیونیستی با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی و تجاوز مرگبار این رژیم به نوار غزه، عصر امروز از امارات وارد عربستان شده و مورد استقبال شاهزاده «فرحان بن فیصل آل سعود»، وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفته بود.

تلاش بن سلمان برای پایان جنگ در غزه

گفتنی است که «متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنج شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای، اعلام کرده بود که بلینکن برای رایزنی در مورد تحولات نوار غزه، سفری به خاورمیانه خواهد داشت که یک هفته به طول می‌انجامد و کشورهای ترکیه، یونان، اردن، قطر، امارات، عربستان و مصر و همچنین سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری رود اردن را شامل می‌شود.

میلر در بیانیه خود همچنین تاکید کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزرای امور خارجه کشورهای مذکور، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، درباره برخی مسائل مهم از جمله «عملیات نظامی مداوم اسرائیل ضد (جنبش) حماس، کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی گروگان‌های باقی مانده» گفت‌وگو خواهد کرد.